הפתעה: יורם איל השתכנע - ימונה למנכ"ל דלק ישראל

איל, שם מוערך בענף הקמעונאות, ששימש קודם לכן כסמנכ"ל הקמעונאות של Yellow, החליט לעזוב את חברת השילוח והלוגיסטיקה פריץ אליה הצטרף לפני כחצי שנה

שילוט בתחנת דלק של דלק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שילוט בתחנת דלק של דלק ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

יורם איל השתכנע ויתמנה למנכ"ל דלק ישראל - כך נודע לגלובס. אחרי לחצים כבדים מקבוצת דלק, וביניהם ניסיונות שכנוע שכללו את בעליה החדשים (אבי לוי ואורי מנצור) והוותיקים (יצחק תשובה) של החברה, איל החליט לעזוב את חברת השילוח והלוגיסטיקה פריץ (Fritz), אליה הצטרף לפני כחצי שנה, ולעבור לנהל את חברת דלק ישראל.

איל, שם מוערך בענף הקמעונאות, שימש קודם לכן כסמנכ"ל הקמעונאות של יילו (Yellow) מקבוצת פז. איל היה מועמד מוביל בזמנו להחלפה של יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז, ושמו אף עלה כמנכ"ל פוטנציאלי לקבוצת יינות ביתן.

לאחרונה הודיע איל לבעלי חברת פריץ, אבשלום נוריאל, אותה הוא מנהל בחצי השנה האחרונה, כי הוא מתכוון לעזוב את התפקיד לטובת המינוי בדלק ישראל, אולם זה הפעיל עליו לחצים גדולים, ונדמה היה לרגע כי הצליח לגרום לו להישאר בחברה. עתה מתברר כי איל החליט בכל זאת להמשיך את הדרך החל בעולמות הדלק והקמעונאות.

לפני כחודש קבוצת דלק , שבשליטת יצחק תשובה, סיכמה על מכירת 70% מחברת תחנות הדלק לידי חברת הנדל"ן להב אל.אר ולאיש העסקים אורי מנצור תמורת 525 מיליון שקל במזומן. העסקה משקפת שווי של 750 מיליון שקל לדלק ישראל (לאחר שדלק ישראל חילקה לאחרונה דיבידנד של 150 מיליון שקל). להב אל.אר נמצאת בשליטת אבי לוי, ששימש בעבר כמנכ"ל ענקית הקניונים מליסרון.