ועדת הכספים אישרה: שכר נושאי המשרה בשלטון המקומי לא יעלה

לפי החלטת ועדת הכספים, לא יעודכן שכר היסוד של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021 לפי השינוי בשכר הממוצע במשק • עדכון השכר מתקבל במסגרת החלטת ועדת הכספים, שבגדר חקיקת משנה, ולכן אינו מצריך אישור נוסף

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, בדיון על ביטול עדכון שכר ברשויות המקומיות / צילום: דני שם טוב- דוברות הכנסת
ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, בדיון על ביטול עדכון שכר ברשויות המקומיות / צילום: דני שם טוב- דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה את ביטול עדכון משכורתם של נושאי משרה ברשויות השלטון לשנת 2021. עדכון השכר מתקבל במסגרת החלטת ועדת הכספים, שבגדר חקיקת משנה, ולכן אינו מצריך אישור נוסף, והוא נכנס לתוקף עם פרסום החלטת הוועדה ברשומות. ההחלטה מתייחסת לשכרם של נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, סגני שרים ונושאי משרה שיפוטית.

עפ"י ההחלטה, שהתקבלה במסגרת בקשת יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, לא יעודכן שכר היסוד של נושאי משרות אלה לפי השינוי בשכר הממוצע במשק. בהמשך לכך, לעדכון שכרם בשנת 2022 יובא בחשבון השכר הממוצע האחרון שפורסם בשנת 2020. המדובר בתוספת שכר בהיקף של אלפי שקלים בחודש.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר: "ההחלטה היא לא לעדכן את שכר נושאי התפקידים הללו נוכח המצב, כדוגמא לציבור. רציתי להוריד את זה מסדר היום, כי הבנתי מהאוצר שהולכים להביא לממשלה קיצוץ בשכר הנבחרים, אמרתי למה שנצביע פה פעמיים? ואז התברר לי שהם לא מביאים את הקיצוץ הזה לממשלה, כי יש בעיה, ויכוח בין כחול לבן לליכוד ולא מביאים את זה לוועדת השרים, ולכן הקיצוץ לא על סדר היום. לכן אנחנו לא יכולים לחכות. יש אנשים שלא יכולים להביא לחם לשולחנם, לא יכול להיות שיגיע ראשון בינואר, ונבחרי הציבור, מקבלים תוספת גדולה, בגלל שחלק גדול מהעובדים בחל"ת, זה גובל במידת סדום".

אתמול (ג') אישרה ועדת הכנסת את הקפאת שכר חברי הכנסת. ההצעה צפויה לעלות במליאה ביום שני הקרוב להצבעה שנייה ושלישית, על מנת שתוכל להיכנס לתוקף.