קנדוק של אינטרקיור קיבלה היתר ליצוא ראשון באמצעות טילריי

הכנסות החברה צמחו פי 8 ברבעון השלישי לעומת התקופה המקבילה אשתקד

חברת קנדוק בבעלות (100%) חברת אינטרקיור הנסחרת בתל אביב (אשר היו"ר שלה הוא אהוד ברק), הודיעה על קבלת היתר ייצור מסחרי ראשון לאירופה. בעקבות זאת קנדוק היא החברה השלישית בישראל ליצר קנאביס מהמדינה, אחרי פנאקסיה ושיח. נראה כי היצוא מישראל מתחיל סוף סוף להיות יותר מפיילוט, וסוף סוף מתממש מסחרית כשנתיים אחרי שאושר על ידי הממשלה.

בעקבות ההודעה מניית החברה עלתה בימים האחרונים כ-4% והחברה נסחרת לפי שווי של 445 מיליון שקל.

לקנדוק הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת טילריי, ממובילות תחום הקנאביס העולמי. עד היום התבטא שיתוף פעולה זה בייבוא קנאביס של טילריי בישראל, כאשר בזכות ההסכם הזה הייתה קנדוק מחלוצות אופציית יבוא הקנאביס לישראל, והציבה את הרף ליבוא מוצרי פרימיום של חברות מוכרות. במסגרת אותו הסכם נקבע כי טילריי גם תפיץ את המוצרים של קנדוק ב-15 מדינות, ביניהן גרמניה, תחת מותג משותף.

המוצרים של אינטרקיור יגיעו לכל אירופה דרך פורטוגל, וכבר התקבלו האישורים מפורטוגל לייבא את המוצרים לתוכה. לאחר קבלת האישור הישראלי, מעריכה החברה כי היצוא אכן יתרחש בפועל בקרוב.

אישור היצוא התקבל כחלק מפיילוט של משרד הבריאות, במסגרתו הציע המשרד לאשר יצוא לחברות אשר ימכרו במחיר מפוקח מספר מוצרים מתוך ההיצע שלהם.

גידול פי 8 בהכנסות לרבעות השלישי

אינטרקיור דיווחה לפני מספר שבועות כי ההכנסות שתדווח עבור הרבעון השלישי של 2020, צפויות לעמוד על 22 מיליון שקל, גידול של לא פחות מפי 8 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרבעון השלישי של 2019 אופיין על ידי המעבר ההדרגתי של השוק לאסדרת הקנאביס החדשה. בתקופה זו אינטרקיור עדיין מכרה את רוב הסחורה שלה ללקוחות האסדרה הישנה, במחיר מסובסד, ועדיין לא הצליחה לייצר כמות גדולה של סחורה התואמת את האסדרה החדשה. כמו כן, עוד לא היו לה הסכמי הפצה רבים עם בתי המרקחת.

הפריצה של החברה הגיעה בתחילת 2020, כאשר החלה לייבא קנאביס במותגים ומחירי פרימיום. אז החלה העליה בהכנסות שלה, ובמקביל היא בנתה את כושר היצור שלה בישראל. כמו כן חתמה על הסכמי הפצה עם מגוון בתי מרקחת, כולל רשת סופרפארם.

הרבעון הרביעי של 2020 כבר אמור לכלול גם את עסקאות היצוא הראשונות, ושנת 2020 תהיה בסימן יצוא.