בזק | פרשנות

מבחן מנהיגות ליו"ר החדש שלא ידע לאיזו תופת הוא נכנס

הציפייה של המשקיעים מגיל שרון, עם הרקע שלו בתקשורת וההבנה שלו בתחום, היא לנקות את האורוות כמה שיותר מהר באופן חד וחלק • האם יידרש מיזוג מלא של החברות בנות - פלאפון, בזק בינלאומי ויס?

גיל שרון - פריסת סיבים בזק מטולה / צילום: איל מרגולין
גיל שרון - פריסת סיבים בזק מטולה / צילום: איל מרגולין

היו"ר החדש של בזק, גיל שרון, כנראה לא ידע לאיזה תופת הוא נכנס. הרקע שלו בתקשורת וההבנה שלו בתחום הם נכס אדיר לחברה, אבל ניהול דירקטוריון וקבוצת תקשורת בסדר גודל כזו מחייבים ברגעי משבר לדעת לאחוז את השור בקרניו. צריך להראות למשקיעים שיש בעל בית, ושאי סדרים חשבונאיים בקבוצה הם משהו שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. זה מבחן המנהיגות שלו.

אין מה להשוות בין האירוע הנוכחי של אי סדרים חשבונאיים שמתגלים פתאום, לבין האירועים הפליליים שהתרחשו בעקבות פרוץ פרשת בזק, ביוני 2017.

מה שברור הוא שהציפייה של המשקיעים מגיל שרון, וגם מהבעלים קרן סרצ'לייט, היא לנקות את האורוות כמה שיותר מהר באופן חד וחלק. אבל במקביל - אי אפשר יהיה להתקדם בלי לחשוב על ההשפעות של האירועים החשבונאיים והתפעוליים על עתידה של "אלפא", הכוללת את החברות בנות פלאפון, בזק בינלאומי ויס.

ייתכן שאלפא כבר עשתה כברת דרך שלא מאפשרת את המהלך, ולכן צריכה מיזוג מלא בין שלוש החברות. לא בטוח שצריך את אלפא אם הביזנס עצמו לא מגדיל תפוקות. בסופו של דבר, האחריות מונחת לפתחו של הדירקטוריון.