אורמת השלימה את תמחור ההנפקה וצפויה לגייס 307 מיליון דולר

הגיוס של אורמת עשוי לגדול בעוד 46 מיליון דולר אם החתמים יממשו אופציה לרכישת מניות נוספות • קמטק מגייסת כ-60 מיליון דולר - מחיר ההנפקה נקבע על 17 דולר, נמוך ב-15.7% מהשיא אליו זינקה המניה לאחרונה

מנכ"ל אורמת, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן
מנכ"ל אורמת, דורון בלשר / צילום: ניר סלקמן

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת  מגייסת סכום של 307 מיליון דולר, לאחר שתמחור המניה בהנפקה המשנית נקבע על 74 דולר, והתקבלו בהנפקה ביקושים גבוהים. החברה עשויה להגדיל את היקף הגיוס בעוד כ-46 מיליון דולר, אם החתמים שליוו אותה בהנפקה (בהובלת ג'יי.פי מורגן, בנק אוף אמריקה ו-UBS) יחליטו לממש את האופציה לרכוש מניות נוספות במחיר ההנפקה תוך 30 יום.

המחיר שנקבע בהנפקה היה נמוך ב-10% ממחיר הנעילה של המניה בבורסת ניו יורק יום קודם לכן, ואתמול (ד') המניה ירדה במהלך המסחר בניו יורק ב-8.8%. מחיר מניית אורמת  כעת הוא כ-75 דולר, גבוה ממחיר ההנפקה. לפני ההנפקה, מניית אורמת עלתה מחודש ספטמבר בכ-50%. שווי השוק של החברה הוא 3.8 מיליארד דולר. החברה מייעדת את כספי הגיוס לצרכים עסקיים כלליים, בהם הון חוזר ורכישות פוטנציאליות.

אורמת, בניהולו של דורון בלשר, מקימה תחנות כוח גיאותרמיות ובחלק מהמקרים גם מנהלת אותן בעצמה. בשנים האחרונות נכנסה החברה גם לתחום הצומח של אגירת אנרגיה. לפני כחצי שנה אורמת גייסה כמיליארד שקל (כ-290 מיליון דולר) בהנפקת אג"ח בבורסה בתל אביב, והודיעה על רכישת מתקן אגירת אנרגיה בקליפורניה תמורת 43.9 מיליון דולר.

אורמת צפויה לסיים את שנת 2020 עם הכנסות של 707-717 מיליון דולר ו-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 417-425 מיליון דולר. 

קמטק מגייסת כ-60 מיליון דולר

חברת קמטק, יצרנית מערכות בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה, הודיעה על תמחור ההנפקה המשנית שלה בנאסד"ק. החברה תגייס סכום של 59.5 מיליון דולר בהנפקת 3.5 מיליון מניות חדשות (גבוה מהתכנון המקורי של הנפקת 3 מיליון מניות) במחיר של 17 דולר למניה. הסכום עשוי לגדול ב-8.9 מיליון דולר אם החתמים בהנפקה יבחרו לממש אופציה לרכישת מניות נוספות במחיר ההנפקה, תוך 30 יום. המניות החדשות יהוו 7.2%-8.2% מהון המניות של קמטק אחרי ההנפקה.

המחיר בהנפקה נמוך ב-14% ממחיר המניה יום לפני כן, וב-15.7% ממחיר השיא אליו זינקה קמטק בימים האחרונים. אתמול ירדה המניה ב-10.3% למחיר של כ-17.7 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 695 מיליון דולר.

החתמים שמלווים את קמטק בהנפקה הם ברקליס ו-Stifel. החברה, בניהולו של רפי עמית, מייעדת את הסכום שיגויס לצרכים עסקים כלליים, בין היתר רכישות פוטנציאליות, הון חוזר, הוצאות הוניות, מחקר ופיתוח ועוד. בסוף הרבעון השלישי היו לקמטק בקופה כ-106 מיליון דולר.

נכון להיום, בעלי המניות הבולטים בקמטק הם החברה הציבורית פריורטק (23.9%) וכרומה הטייוואנית (20.2%) שהפכה לבעלת מניות בחברה כשרכשה מניות בתחילת 2019 לפי מחיר של 9.5 דולר למניה.