קצב ההכנסות צמח פי 5 והסטארט-אפ ורביט גייסה 60 מיליון דולר נוספים

חברת התמלול האוטומטי ביצעה סבב גיוס שני השנה, וסך הגיוסים שלה הגיע ל-120 מיליון דולר • את סבב הגיוס הובילה קרן סאפאייר האמריקאית

תום ליבנה, מנכ”ל ואחד ממייסדי חברת ורביט / צילום: שלומי יוסף, גלובס
תום ליבנה, מנכ”ל ואחד ממייסדי חברת ורביט / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת ורביט, שמפתחת טכנולוגיה לתמלול אוטומטי, הודיעה על גיוס של 60 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון סאפאייר ונצ'רס האמריקאית והוא הביא את החברה לסך גיוסים של 126 מיליון דולר. בסבב השתתפו גם המשקיעות הקיימות בחברה - הקרנות ורטקס, סטרייפ, כללטק, ISF והקרן הגרמנית HV ונצ'רס, אליהן הצטרפה גם ורטקס צמיחה. הסבב הקודם של החברה היה בחודש ינואר אז היא גייסה 31 מיליון דולר.

ורביט הוקמה ב-2016 על ידי תום ליבנה, אריק שלף וקובי בן צבי והיא מעסיקה כיום כ-100 עובדים. החברה פועלת במודל של B2B (כלומר מוכרת לעסקים) ובין לקוחות הגדולים נמצאות אוניברסיטאות כמו סטנפורד, לונדון ביזנס סקול, הרווארד וקורסרה.

בחברה מציינים כי קצב הגידול של ההכנסות עלה פי חמישה (400%) משנה שעברה. בחודש אוגוסט ציינו בחברה כי קצב ההכנסות עומד על עשרות מיליוני דולרים. בורביט מסבירים כי המעבר לדיגיטל בחודשי הקורונה הוביל גם לגידול בפעילות שלהם - למשל יותר חברות הוציאו סיכומי פגישות, באוניברסיטאות סייעו לסטודנטים עם תמלול שיעורים וכו'.

החברה אמנם מפתחת טכנולוגיה לתמלול, אך התהליך לא מתבצע באופן אוטומטי לגמרי, ופרילנסרים עוברים על התמלול כדי לטייב אותו. כך, גם האלגוריתם לומד ומשתפר וגם הלקוח מקבל טקסטים בלי טעויות. "היום רמת הדיוק של הטכנולוגיה נעה סביב 80%, אבל שלנו מגיעה ל-90% בממוצע, תלוי באיכות האודיו", סיפר ליבנה בראיון ל"גלובס" בחודש אוגוסט האחרון. בחברה מתחייבים לדיוק של 99.99%, כך שאת הפער משלימים פרילנסרים, שמספרם גדל בארבעת החודשים האחרונים מ-15 ל-22 אלף איש.

ליבנה התייחס באוגוסט גם למורכבות של ניהול קהילת הפרילנסרים: "זה חלק מרכזי מהקניין הרוחני שלנו. התהליך כולל מיון, בדיקת הרמה שלהם ותשלום. "זה עולם מאוד מורכב ומאתגר. המודל הוא פשוט, יש לנו הרבה קמפיינים בפייסבוק, קרייגליסט, לינקדאין וכו': 'רוצה לעבוד מהבית? תלחץ פה'. אנשים צריכים לעבור מבחן, שאני אישית לא עברתי אותו. צריך להקשיב לאישה עם מבטא יווני שמדברת על אסטרולוגיה וכוכבי לכת וצריך לעשות מחקר בגוגל ולהכניס את המילים הנכונות. בערך 10% עוברים אותו".