ישראכרט | בלעדי

פורש מהמרוץ: ארז יוסף שנחשב מועמד מוביל לתפקיד יו"ר ישראכרט מסיר את מועמדותו

ל"גלובס" נודע כי יוסף הסיר את מועמדותו לאחר שלא הוסדר הסכם האי-תחרות שלו מול בנק הפועלים

ארז יוסף / צלם סיון פרג
ארז יוסף / צלם סיון פרג

ארז יוסף פורש מהמרוץ לתפקיד דירקטור בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט, שם הוא כיוון להפוך ליו"ר הבא. יוסף, בעבר בכיר בבנק הפועלים, הודיע היום (ה') לישראכרט כי הוא מסיר את מועמדותו שתועלה להצבעה באסיפה הכללית של בעלי מניות החברה בסוף החודש הנוכחי.

יוסף נחשב למועמד מוביל לתפקיד יו"ר ישראכרט, שעד שנה שעברה הייתה בשליטת הפועלים, והוא זכה לגיבוי מצד בעלי מניות מוסדיים ואחרים שתמכו בו. אי לכך נראה כי נותרו שני מתמודדים מרכזיים על תפקיד היו"ר הבא של ישראכרט, ושהצהירו על כוונתם להתמודד על התפקיד: תמר יסעור, לשעבר בכירה בבנק לאומי ובחברת כרטיסי האשראי שהייתה אז בבעלותו, ואמנון דיק, לשעבר מנכ"ל בזק ודירקטור בשורה של דירקטוריונים מובילים במשק, ובכללם בנק הפועלים. יוסף, כמו גם דיק ויסעור, הומלץ גם על ידי חברת הייעוץ אנטרופי שתמחה במועמדותם לתפקיד דירקטורים רגילים בישראכרט.

נוסף על יסעור ודיק שעדיין במרוץ, ועדת האיתור של ישראכרט העלתה לאישור האסיפה הכללית עוד מספר מועמדים לתפקיד דירקטור רגיל: שי פלדמן מסמלת ולשעבר מנכ"ל AIG ישראל, דני ימין לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, מתתיהו טל שמכהן כבר בדירקטוריון ישראכרט, בני שיזף לשעבר מבכירי הפניקס, יורם ויסברם שגם מכהן בדירקטוריון ישראכרט ואילן כהן שהיה בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

בנוסף לחמשת הדירקטורים הרגילים שייבחרו בקרוב לישראכרט, חדשים או קיימים, האסיפה גם תבחר בשני דח"צים חדשים שיצטרפו לשני דח"צים שכבר מכהנים בחברה.

ככל הידוע יוסף הסיר את מועמדותו בישראכרט לאחר שבישיבה שקיים אתמול דירקטוריון בנק הפועלים נדון עניין הסכם הפרישה והאי-תחרות שיוסף מחויב בהם כלפי הפועלים. על פי גורם מעורה, הדירקטוריון החליט שלא לקצר את תקופת האי תחרות של יוסף, דבר שהותיר לו רק את האפיק המשפטי. אלא שיוסף לא מעוניין לצאת למאבק משפטי נגד הבנק שבו עבד שנים אחרונות ולכן בדקות האחרונות הוא הודיע למזכירות ישראכרט כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד דירקטור בחברה, כפי שנודע ל"גלובס".

יוסף עזב את בנק הפועלים בשנה שעברה לאחר קריירה של כ-30 שנים בבנק אותה סיים בתפקיד משנה למנכ"ל, בתפקידו האחרון בבנק הפועלים היה משנה למנכ"ל, COO וממונה על חטיבת אסטרטגיה, משאבים ותפעול - למעשה האיש מספר 2 בבנק תחת המנכ"ל הקודם. הוא התמודד על פקיד מנכ"ל הבנק, והוא בעל ניסיון רב בניהול, בתחומים הבנקאיים ובתחומי הליבה של ישראכרט. בין היתר הוא הוביל במסגרת תפקידו בבנק את תהליך ההיפרדות של ישראכרט מבנק הפועלים, דרך הנפקתה השליטה בה בבורסה.

בסביבת יוסף מסבירים כי הוא "קיבל את ההחלטה בלב כבד, לאחר שהדיונים שקיים בחודשים האחרונים עם בנק הפועלים לגבי הסדרת תקופת הצינון שלו הגיעו למבוי סתום". זאת, כך נראה, בניגוד להבנות עקרוניות מוקדמות אליהם הוא חש שהגיעו הצדדים בטרם החל יוסף את התהליך.

בסביבת יוסף אמרו כי הוא "מבקש להודות לכל בעלי המניות והשותפים לדרך שהביעו בו תמיכה בלתי מסויגת לכל אורך התהליך וכן לאחל הצלחה רבה לחברת ישראכרט בהמשך דרכה".