ביג יוצאת מארה"ב: הקורונה גילחה 77 מיליון שקל מתחילת השנה

ה-NOI ברבעון עמד על 78 מיליון שקל, לעומת 58.5 מיליון שקל ברבעון השני ובדומה לרבעון הראשון של השנה • הנכסים המסחריים היו סגורים בשל הסגר השני בישראל בצל התפשטות הקורנה

חברת ביג פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה, שהושפעו משבועיים בהם הנכסים המסחריים היו סגורים בשל הסגר השני בישראל בצל התפשטות הקורנה. השפעת הקורונה על ה-NOI בתשעת החודשים הראשונים של השנה מסתכמת ב-77 מיליון שקל. ה-NOI מתחילת השנה הסתכם ב-385 מיליון שקל.

עם זאת, ה-NOI ברבעון עמד על 78 מיליון שקל, לעומת 58.5 מיליון שקל ברבעון השני ובדומה לרבעון הראשון של השנה. באוקטובר לא גבתה ביג שכ"ד מדמי ניהול משוכריה בשל מגבלות הסגר השני למעט עסקים חיוניים שהיו פתוחים, כאשר לפני מספר ימים הוסרו המגבלות שהוטלו על הקניונים הפתוחים.

לאחרונה קיבלה החברה היתר בנייה לפרויקט בגלילות שנמצא בשלבי חפירה ודיפון וצפוי לכלול שתי קומות מסחר ושני מגדלי משרדים בהיקף של כ-105 אלף מ"ר, כשההשקעה מצד ביג צפויה לעמוד על כ-550 מיליון מיליון שקל.

ביג יוצאת מארה"ב

ביג החליטה אסטרטגית לממש את כלל הפעילות בארה"ב ולנקוט בפעולות ההכנה הנדרשות לביצוע, עם התאוששות השוק האמריקאי ממשבר הקורונה. בכוונתה להפנות את המקורות מהמימוש להרחבת הפעילות ביתר שווקי הפעילות, לרבות בתחום אנרגיה ירוקה ומתחדשת. ה-NOI עמד על 12.4 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת 10.9 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-14.2 מיליון דולר ברבעון הראשון. הירידה מול הרבעון הראשון נובעת מפריסה של כ-8% מהכנסות הרבעון. כעת נכסי החברה בארה"ב נפתחו לפעילות כמעט מלאה. אולם החברה מציינת כי פשיטת רגל של מספר רשתות בחודשים האחרונים יכולה להעיב על הפעילות בטווח הארוך. שיעור התפוסה בארה"ב ברבעון עומד על 91% לעומת 93% ברבעון הקודם.

מיין בק מרום מלאומי פרטנרס העלתה את מחיר היעד למניית ביג ל-360 שקל, והותירה את ההמלצה על תשואת יתר. "תוצאות הרבעון מציגות עליה מול רבעון קודם שספג את מלוא השפעות הגל הראשון, וכוללות את תחילתה של השפעת הסגר השני. אנו מעריכים כי בישראל נתוני הפדיונות יהיו טובים לאור העדפת הצרכנים את מרכזי הקניות הפתוחים עקב המגפה. החברה קיבלה החלטה לפעול למימוש הפעילות בארה"ב, ותערך לכך עם התאוששות השוק האמריקאי ממשבר הקורונה", כתבה בק מרום.

"ביג מציגה שיעור מינוף מעט גבוה ביחס לשאר חברות הנדל"ן עם שיעור חוב נטו ל- CAP נטו של 62%. במהלך השנה הקרובה החברה צפויה לפרוע הלוואות בנקאיות בישראל בסך 269 מיליון שקל, אג"ח בהיקף של 67 מיליון שקל וחוב בארה"ב בסך 152 מיליון שקל. מנגד, לחברה יתרות נזילות של כ-829 מיליון שקל, ולחברה נגישות טובה לשוק ההון כך שהנזילות שהיא מציגה מספקת", כתבה מרום בק.