בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בסיום המסחר בוול סטריט בצל החששות מהתפשטות נגיף הקורונה: פייזר ואסטרהזנקה רשמו עליות

ביונטק ופייזר ביקשו אישור חירום מה-FDA לחיסון שלהן לקורונה • חששות לדיפלציה ביפן: מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.4% באוקטובר • נעילה חיובית באירופה • נעילה מעורבת במדדים המובילים באסיה

סוחר מחוץ לוול סטריט, ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחר מחוץ לוול סטריט, ניו יורק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

החריפו הירידות בסיום המסחר בוול סטריט ביומו האחרון של שבוע המסחר. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידות של 219 נקודות, או 0.8%. מדד ה-S&P 500 ננעל בירידה של 0.5%. הנאסד"ק ירד ב-0.4% ומחק את העליות הקלות שרשם במהלך יום המסחר. 

פייזר רשמה עליות של 1.4%, לאחר שבתחילת המסחר עלתה בלמעלה מ-2.5%. אסטרהזנקה עלתה גם היא בקרוב ל-2%. מניית זום, שזינקה מוקדם יותר היום בכ-7% ננעלה בעליות של למעלה מ-6%.

20:45

המדדים יורדים ביומו האחרון של שבוע המסחר, בצל העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית, בד בבד עם אי הבהירות סביב סוגיית מימון הבנק המרכזי לתוכניות הסיוע. הממוצע השבועי של הנדבקים בנגיף גבוה ב-24% מזה שנרשם לפני שבוע, ורק אתמול נרשם מספר שיא של 187,833 חולים חדשים, כך על פי  נתוני ג'ון הופקינס. מדינות רבות החליטו ליישם מגבלות חדשות במטרה לרסן את התפשטות הנגיף. 

הדאו ג'ונס ירד ב-152 נקודות, או 0.5%. מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.3%, הנאסד"ק רושם עלייה מינורית של 0.1%.

מניית בואינג יורדת בשעה זו ב-1.8% ומושכת מטה את הדאו, מניות הפיננסים והאנרגיה מושכות את ה-S&P מטה.

העליות במניית פייזר התמתנו, ולאחר שפתחה את יום המסחר בעליות של 2.5% ויותר, בשעה זו היא רושמת עליות של 1.6%. זאת בעקבות הודעתה של חברת התרופות כי תגיש היום את הבקשה שלה לאישור חירום לחיסון שלה לקורונה (Covid-19). ההגשה היא בהתאם ללוחות הזמנים (ואף בחלק המוקדם של הטווח). היא מעידה על כך שפייזר לא זיהתה בעיות בטיחות משמעותיות במוצר שלה.

 אסטרהזנקה עולה גם היא בכ-2%.

19:30

בורסות אירופה ננעלו בעליות, למרות הירידות שנרשמות בבורסות וול סטריט והחלטת הממשל האמריקאי לקצץ בתוכניות הסיוע.

ה- Stoxx 600 נסגר בעליות של כמעט 0.5%, מובל על ידי מניות הנפט והגז שטיפסו ב-1.5%, כמעט כל המדדים והבורסות הגדולות ננעלו בעליות.

בורסת לונדון ננעלה בעליות של 0.3%, בורסות פריז וגרמניה נסגרו בעליות של 0.4%, בורסת איטליה רשמה עליות של כ-0.8%.

19:00

נמשכות הירידות בבורסות וול סטריט. הדאו ג'ונס ירד ב-102 נקודות, או 0.4%. מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.2% והנאסד"ק שומר על יציבות.

מניית פייזר עולה בשעה זו בקצת יותר מ-1%, לאחר שמוקדם יותר רשמה עליות של כ-2.5%, בעקבות הודעתה של חברת התרופות כי תגיש היום את הבקשה שלה לאישור חירום לחיסון שלה לקורונה (Covid-19). ההגשה היא בהתאם ללוחות הזמנים (ואף בחלק המוקדם של הטווח). היא מעידה על כך שפייזר לא זיהתה בעיות בטיחות משמעותיות במוצר שלה.

17:30

הדאו ג'ונס יורד בכ-150 נקודות בהובלת בואינג ויונייטד הלת', שיורדות בהתאמה ב-1.4% ו-1.3%, ובצל החששות מהעדר סיוע כלכלי מצד הממשל האמריקאי והבנק המרכזי. מדד ה-S&P 500 יורד ב0.3%, בעוד מדד הנאסד"ק שומר על יציבות.

מניות הפיננסים צנחו ב -0.9%, והובילו את מדד S&P 500 לירידות, ביחד עם מניות האנרגיה.

לדברי כלכלן ג'ייפי מורגן, מייקל פרולי, סבב הגבלות השני "יספק ככל הנראה צמיחה שלילית" ברבעון הראשון של 2021. הוא גם הוריד את דירוג תחזית התוצר שלו ברבעון הראשון.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח במגמה שלילית, ברקע החשש הגובר מהגל השני של מגפת הקורונה. הממוצע השבועי של הנדבקים גבוה ב-24% מזה שנרשם לפני שבוע, ורק אתמול נרשם מספר שיא של 187,833 חולים חדשים, כך על פי  נתוני ג'ון הופקינס. מדינות רבות החליטו ליישם מגבלות חדשות במטרה לרסן את התפשטות הנגיף. המשקיעים נושאים עיניהם בנוסף לעלייה בתחלואה גם להתנגדות הפדרל ריזרב לדבריו של שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין, שאמר כי הממשל יפסיק לממן חלק מתוכניות הסיוע של הפד.

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, הוציא אתמול צו המורה לאנשים להישאר בבתים ברוב חלקי המדינה, המחייב את העבודה וההתכנסויות הלא חיוניות להיפסק בין השעות 22:00 עד השעה 05:00 בבוקר.

מניית פייזר עולה בשעה זו בכ-2.5%, לאחר שחברת התרופות הודיעה כי תגיש היום את הבקשה שלה לאישור חירום לחיסון שלה לקורונה (Covid-19). ההגשה היא בהתאם ללוחות הזמנים (ואף בחלק המוקדם של הטווח). היא מעידה על כך שפייזר לא זיהתה בעיות בטיחות משמעותיות במוצר שלה.

ה-FDA מסרה כי תכנס צוות מומחים לתחום החיסונים שבוע השני של דצמבר, אשר ידון ככל הנראה בחיסון של פייזר ובחיסון של חברת מודרנה, אשר יוגש כנראה גם הוא עד אותו המועד.

 אסטרהזנקה עולה גם היא בכ-1.5%.

14:16

חברות ביונטק ופייזר, שמפתחות חיסון לנגיף הקורונה, הודיעו כי הגישו בקשה לאישור חירום לחיסון שלהן למינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). השתיים הן הראשונות להגיע למצב של אישור חירום מול ה-FDA. נזכיר כי מוקדם יותר השבוע, החברות עדכנו כי יעילות החיסון שלהן גבוהה יותר אף מתוצאות הניסוי של מודרנה ועומדת על 95%.

מניית פייזר עולה קלות במסחר המוקדם.

13:22

מתחזקות עליות השערים במסחר בבורסות אירופה, קאק עולה ב-0.8%, פוטסי מוסיף 0.7% לערכו ודאקס עולה גם הוא, ב-0.56%. מדד סטוקס 600 עולה ב-0.7%.

בבריטניה, שיחות הברקזיט הוקפאו לאחר שנציג מצוות האיחוד האירופי נמצא חיובי לנגיף הקורונה אמש. עם זאת, נציגי שני הצוותים מקווים להמשיך את השיחות מרחוק ולהשלים את התהליך עם עסקת יציאה לבריטניה במהלך 10 הימים הקרובים.

מגזר הנפט והגז מוסיף להוביל את העליות במדדים המובילים באירופה ומטפס ב-1.6%.

עוד מניה בולטת בעליות היא טיסנקרופ , שמטפסת ב-5%. החברה הודיעה אתמול כי תקצץ 5,000 משרות כדי להתמודד עם הפסדים שנגרמו בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. הקיצוץ מגיע בנוסף לפיטורי 6,000 עובדים, עליהם דיווחה טיסנקרופ עוד ב-2019.

מניית חברת התוכנה סייג' ממשיכה ליפול, כבר ב-13% בשעה זו.

החוזים על המדדים הבולטים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית, החוזה על דאו ג'ונס יורד בכ-200 נקודות.

10:52

מדדי אירופה מצאו כיוון ומגמת המסחר עוברת להיות חיובית - קאק עולה ב-0.34%, פוטסי מוסיף 0.27% לערכו ודאקס עולה גם כן, ב-0.11%. מדד סטוקס 600 מוסיף 0.2% לערכו.

בבריטניה, הסנטימנט החיובי במסחר נתמך ע"י הודעת שר הבריאות כי עקומת ההדבקה בממלכה המאוחדת מתחילה להשתטח.

מגזר הקמעונאות האירופי מוסיף כ-0.8% לערכו, מניות הנפט רושמות עליות קלות וכך גם מגזר הנופש והטיולים.

מניית חברת התוכנה סייג' צונחת במעל 10% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה משמעותית ברווחים בעקבות השקעה בפעילות ענן.

בגזרת הנתונים, היום בשעה 17:00 יתפרסם מדד אמון הצרכנים באיחוד האירופי.

10:25

בצל נתוני הקורונה החדשים מהעולם, בורסות אירופה נפתחו הבוקר ללא שינויים ניכרים, כאשר מדד דאקס נוטה לירידות ואילו פוטסי נוטה לעליות.

מניות הגז והבנקים עולות בכ-0.7% במדד סטוקס 600 הכלל-אירופי, שגם המסחר בו מתנהל סמוך לרמת האפס בפתיחה.

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת - מדד שנחאי עלה ב0.44%, ניקיי ירד ב-0.42%. מדד ASX 200 באוסטרליה ירד קלות ב-0.12% ואילו בדרום קוריאה, הקוספי עלה ב-0.24%.

מדד הנג סנג בהונג קונג מוסיף לעלות, ב-0.33% בשעה זו.

09:24

היום האחרון בשבוע המסחר בבורסות אסיה מוסיף להתנהל במגמה מעורבת, מדד שנחאי עולה ב-0.44%, הנג סנג מוסיף 0.31% והניקיי יורד ב-0.42%.

חברת סמסונג אלקטרוניקס מדווחת על זינוק של 30% במכירות המחשוב הלביש שלה מתחילת 2020. מניית ענקית האלקטרוניקה עולה קלות ב-0.15% בשעה זו.

טיאג'ונג ג'יי יאנג, סגן נשיא בכיר ביצרנית הסמארטפונים והאלקטרוניקה הגדולה בעולם, אמר בראיון לרשת CNBC שעל אף שהצרכנים מוציאים פחות השנה בשל השפעות מגפת הקורונה, "מכירות המחשוב הלביש שלנו זינקו ב-30% בהשוואה לשנה החולפת".

יאנג הוסיף כי "המידע הזה מראה שגם כשמיליוני צרכנים מסביב לעולם מחשבים מחדש את ההוצאות שלהם, הם עדיין מתעדפים רכישת מחשוב לביש. סמסונג תמשיך להשקיע בטכנולוגיות המתקדמות האלו".

בורסות אירופה צפויות להיפתח ביציבות יחסית, כך על פי מידע מאתר "IG.com".

07:51

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת, הנג סנג עולה ב-0.33%, מדד שנחאי מוסיף 0.13% לערכו ואילו ניקיי משיל מערכו 0.53%. ASX 200 באוסטרליה מאוזן כעת.

בגזרת הנתונים, הבוקר פורסם מדד המחירים לצרכן ביפן שהציג ירידה של 0.4% לחודש אוקטובר, מה שמגביר את החששות לדיפלציה במדינה שבה הכלכלה גם כך מתאוששת מהקורונה.

בסין, ריבית הפריים על הלוואות הבנק המרכזי במדינה לא שונתה זה החודש השביעי ברציפות ונותרה על 3.85%.

נזכיר כי אמש, המסחר בוול סטריט ננעל בעליות בסופו של יום שהתחיל בירידות קלות. מניות הטק דחפו את המדדים כלפי מעלה. רקע כניסתה למדד S&P 500, מניית טסלה השלימה מהלך עליות של 20% בחודש החולף.

עם זאת, המצב בארה"ב לא מזהיר - מספר מקרי המוות הקשורים לנגיף הקורונה במדינה חצה את ה-250,000 בני אדם מאז פרוץ המגפה. בניו יורק נסגרו כל בתי הספר הציבוריים למניעת הגברת הדבקה.

החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט יורדים בשעה זו, כאשר החוזה על דאו ג'ונס מוחק יותר מ-200 נקודות בעקבות הדיווח על סגירת בתי הספר ומגבלות חדשות לאור הזינוק החדש בתחלואה במדינת ניו יורק.