"צריך להבין שזה בסדר שמישהו אחד יקבל טיפה יותר בשביל האינטרס של כולם"

הדיירים ברחוב מודליאני 10 בתל אביב התפנו לאחרונה מהבניין לקראת הריסתו ובניית בניין חדש • "פרויקטים כאלה, לא צריכים לקחת יותר מארבע שנים – שנתיים אישורים ועוד שנתיים בנייה"

סיפור הפרויקט:

נציג בעלי הדירות, רפי צרפתי, מספר: "בבניין היו 11 דירות. תהליך ההתארגנות, כמו בכל פרויקט, היה ארוך, כי אתה צריך לשכנע 11 אנשים בחשיבות של הפרויקט. חלקם מבוגרים יחסית, והחששות שלהם היו גדולים. אחד הדיירים ביקש הטבה נוספת שיאפשרו לו להגיע להסדר עם היזם שיעזור לו למצוא דירה קרוב לאזור שלנו, לאיכילוב.

"העצה שלי לרוב האנשים שעושים פרויקטים כאלה היא לקחת אוויר ולספור עד עשר. צריך להבין שזה בסדר שמישהו אחד יקבל טיפה יותר בשביל האינטרס של כולם.

"בחרנו נציגות של ארבעה דיירים, באמצעות עו"ד ששכרנו בחרנו חמישה יזמים שהציגו מה אפשר לעשות, כי היו לנו עוד זכויות בנייה, ובחרנו את אנשי העיר. היה להם מוניטין טוב, של חברה שממנה מישהו שאחראי על הדיירים ויש כתובת.

"לצערי, מול הרשויות התהליך היה ארוך מאוד. אני חושב שפרויקטים כאלה לא צריכים לקחת יותר מארבע שנים - שנתיים אישורים ועוד שנתיים בנייה. והם נמשכים כמעט שבע שנים, וזה אסון. כל פעם מחזירים לך את התוכנית לתיקון, ואז צריך לחכות עוד חצי שנה לוועדה. התהליכים מתישים. זה לא צריך להיות ככה. למה לא לעזור לסיים את זה, זו הוכחה נוספת לבירוקרטיה של מדינת ישראל.

"עכשיו הבניין כבר ריק, המשטרה מסמנת את השילוט ברחוב, ובלי נדר אינשאללה בסוף החודש הורסים את הבניין".

התמורה ליזם:

10 דירות שיוכל למכור.

התמורה לדיירים:

דירה חדשה בבניין חדש, עם מעלית בן 7 קומות בתוספת ממ"ד, מרפסת וחניה בחניון תת-קרקעי.

לו"ז:

היתר הבנייה התקבל לאחרונה, הבניין פונה והבנייה צפויה להתחיל בקרוב.

המצב הקיים: בנין מגורים בן 3 קומות מעל קומת קרקע ובו 11 יח"ד ללא מעלית וחניה
היזם: אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין
הקבלן המבצע: חיים מיכאלוביץ'
גוף מממן: חברת מכלול מימון וליווי פרויקטים למגורים
האדריכל: גל מרום אדריכלים