מפלגת העבודה מבקשת ממבקר המדינה לחקור את קמפיין התמיכה ברה"מ

מפלגת העבודה פנתה למבקר מתניהו אנגלמן כדי שיחקור מי עומד מאחורי קמפיין "אהוב שלנו" שתומך בראש הממשלה נתניהו • במפלגה חוששים כי מדובר בעבירה על חוק מימון מפלגות

הכיתוב "אהוב שלנו" על גבי שלט מהקמפיין האנונימי להאדרת בנימין נתניהו / צילום: גלובס
הכיתוב "אהוב שלנו" על גבי שלט מהקמפיין האנונימי להאדרת בנימין נתניהו / צילום: גלובס

מפלגת העבודה פנתה למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בבקשה לחקור מי עומד מאחורי קמפיין "אהוב שלנו", שמימן גורם אנונימי כתמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו , בחשש שמדובר בעבירה על חוק מימון מפלגות. 

במכתב ששיגר מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני למבקר, הוא מציין כי חוק מימון מפלגות אוסר על מתן תרומות למפלגות, במישרין או עקיפין, בסכום הגבוה מאלף שקל מאזרח או מתאגיד שאינו ישראלי. עוד קובע החוק כי על התרומה להיות שקופה מבחינת זהות התורם, גובה התרומה וכדומה.

נזכיר כי לאחרונה עלה קמפיין בולט של תמיכה בנתניהו על פני שילוט החוצות של חברת "נובה", שכלל תיאור של הישגיו של ראש הממשלה כפי שהם מצטיירים בעיני התורם. בידיעה שפרסמנו בגלובס סיפרה בעלת החברה כי הקמפיין עלה על-ידי גורם אנונימי מחו"ל שמסרב להזדהות. פרט לשילוט עלה גם אתר אינטרנט ייעודי, ובענף העריכו כי היקף ההשקעה במהלך עומד על כ-200 אלף שקל.

לדברי חרמוני, מימון קמפיין ציבורי לטובת איש ציבור מכהן ו/או מפלגה על-ידי "גורם אנונימי מחו"ל" מעלה תהיות ושאלות קשות בנוגע למניעים של הגורם שמימן אותו, בין אם זה גורם בעל אינטרס עסקי או גורם שמנסה להתערב בפוליטיקה המקומית.

כאמור, חרמוני טוען כי הנתונים הידועים אשר פורסמו לעיני כל מעלים חשש ממשי כי הקמפיין ממומן בניגוד לדין ובניגוד לחוק מימון מפלגות, והוא מבקש מהמבקר להשתמש בסמכויותיו על-מנת לבחון מי עומד מאחורי מימון הקמפיין, והאם מדובר בפעילות האסורה על-פי דין, ובמקרה שכן - לפעול נגד הליכוד.

מהליכוד נמסר בתגובה: "למפלגת הליכוד אין כל קשר לקמפיין התמיכה העצמאי בראש הממשלה נתניהו".