הבורסה בת"א | סיקור שוטף

סגירה חזקה בבורסה: ת"א 90 קפץ ב-3.3%, אלוני חץ זינקה ב-6%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3%, מדד הבנקים טיפס ב-1.2% • איי.סי.אל זינקה בכ-5%, אינרום עלתה ב-5.4%, דנאל טיפסה ב-2.3%, מנגד אנרג'יקס איבדה 3.5%

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:28

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות בהובלת מניות הנדל"ן והתקשורת, ובדומה לסנטימנט מעבר לים, שם המדדים מטפסים על רקע הדיווח על חיסון נוסף לקורונה של אסטרה זניקה שהצביעה על יעילות של 90% בחיסון.

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3%, מדד ת"א 90 עלה ב-1.7%, ומדד הבנקים טיפס ב-1.2%.

פרטנר זינקה ב-7.9%, איי.סי.אל זינקה בכ-5%, אינרום עלתה ב-5.4%, דנאל טיפסה ב-2.3%, מנגד אנרג'יקס איבדה 3.5%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.8 מיליארד שקל.

15:10

מניית איי.סי.בי  צונחת ביותר מ-50% במחזור מסחר ער, לאחר שהחברה עדכנה על פקיעת מזכר הבנות לעסקת מיזוג עם חברת מגמנט (Magment), עליו עדכנה לראשונה לפני כחודשיים. לפי הדיווח של איי.סי.בי בנושא, "החברה ומגמנט לא הצליחו להגיע להסכמות על הסכם סופי ומחייב בפרק הזמן שנקבע לכך במסגרת מזכר ההבנות", ובסיומו מגמנט הודיעה לאיי.סי.בי "שאין בכוונתה להאריך את תוקפו של מזכר ההבנות" כך שהמו"מ בין הצדדים נפסק.

13:05

נמשכת המגמה החיובית בבורסה, מדדי ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-1.1%-1.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-640 מיליון שקל. 

מניית אינרום  מזנקת לאחר הדוחות. בלאומי פרטנרס מעלים את ההמלצה למניה מתשואת שוק לתשואת יתר, בעקבות הדוחות. האנליסטית רוני סלוצקי כותבת כי "בשורה התחתונה, תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2020 הפתיעו אותנו לטובה (בהתחשב כמובן במשבר הקורונה). החברה דיווחה על מכירות יציבות עם שמירה על שיעור הרווח וזאת למרות הסגר השני ומגבלות הקורונה. אנו מזכירים כי ענף הבנייה הינו ענף חיוני והחברה המשיכה בכל התקופה לייצר ולספק ללקוחותיה השונים את מוצריה. המפעל החדש לייצור מוצרי בטון לתשתיות תת קרקעיות החל בפעילות השוטפת במהלך הרבעון השלישי. החברה מדווחת כי מגמת השיפור תמשך גם אל תוך הרבעון הרביעי. לאור השיפור בתוצאות וצפי להמשך המגמה אנו מעלים את המלצתנו לתשואת יתר ומעלים את מחיר היעד ל- 16.5 שקל למניה".

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי "הריבית הנמוכה ומדיניות בנק ישראל והבנקים המרכזיים הגדולים האחרים, לצד ציפייה לחיסון בקרוב, תומכים בשוקי המניות. להערכתנו, יש להתמקד בסקטורים שצפויים להמשיך לצמוח גם אחרי הקורונה, כמו חברות הטכנולוגיה והתוכנה הישראלית, הציוד הרפואי (כי ביידן עוד צפוי להשקיע משאבים גדולים בתחום) ובחירה סלקטיבית של "מניות כלכלה ירוקה".

בשוק הישראלי, "להערכתנו נוצרה הזדמנות בסקטורים כדוגמת בנקים, ביטוח ונדל"ן, שמתומחרים בחסר ובמקרים מסוימים נפגעו באופן לא מידתי. ראינו זאת בשבוע האחרון כשלאומי ופועלים הפתיעו בהפרשות נמוכות מהצפוי והקפיצו את כל הסקטור".

11:05

מתחזקות העליות בבורסה, במקביל למגמה חיובית בבורסות אירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. מדדי ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-1.1%-1.2%. 

הדולר נחלש קלות ונסחר סביב 3.338 שקלים, האירו נחלש בכ-0.1% לרמה של 3.964 שקלים.

עליות בולטות רושמות מניות דמרי  (לאחר דוחות טובים שפרסמה הבוקר), פרטנר, אינרום, נובולוג וביג. 

מנגד, ירידות חדות רושמות מניות אפי נכסים , להב ואיי.סי.בי. 

10:00

יום המסחר נפתח תוך עליות של 0.4%-0.5% במדדי המניות המובילים. הדולר נחלש קלות ונסחר סביב 3.343 שקלים - שפל חדש מאז 2008. האירו נחלש בכ-0.1% לרמה של 3.966 שקלים. 

עליות חדות רושמות נובולוג , שפיר הנדסה  (לאחר שפרסמה הבוקר דוחות חזקים), פוקס, אנלייט, אינרום, קבוצת דלק  ופתאל. 

09:20


בית ההשקעות מיטב דש  דיווח כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי של 2020 הסתכם ב-29 מיליון שקל, בהשוואה ל-22 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

רשת ויקטורי  דיווחה כי הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-15.8 מיליון שקל, עלייה של 70.3% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו לשיא של 616 מיליון שקל, עלייה של 37.8% . 

08:55

סלקום  דיווחה הבוקר על הפסד נקי של כ-37 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ברבעון גדלו ב-3% לרמה של כ-956 מיליון שקל. 

08:30

אנלייט אנרגיה  דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-64 מיליון שקל, צמיחה של 49% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. הרווח התפעולי גדל ב-126% והגיע לכ-24 מיליון שקל ברבעון. 

אלוני חץ  דיווחה כי הרווח הנקי שלה הצטמק ברבעון ב-14% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-158 מיליון שקל. ה-FFO רשם עלייה של 5% ועמד על כ-126 מיליון שקל. 

07:55

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי, כפי הנראה, להיפתח במגמה מעורבת. זאת, על רקע מסחר מעורב בבורסות אסיה ועליות קלות במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב. גם היום ובימים הקרובים יושפע המסחר מהדוחות שיפרסמו החברות לרבעון השלישי של השנה (על כך בהמשך).

אתמול ננעל יום המסחר בבורסה תוך עליות קלות במדדי המניות המובילים. מדד ת"א 35 ננעל בעלייה של כ-0.3% ומדד ת"א 90 רשם עלייה של כ-0.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-962 מיליון שקל. 

2. מאקרו וסחורות: מדד מנהלי הרכש

בתחום המאקרו, היום יתפרסמו באירופה וארה"ב נתונים ראשוניים על מדדי מנהלי הרכש (PMI) של התעשיה והשירותים לחודש נובמבר. בגוש האירו, ה-PMI של התעשיה צפוי לעמוד ברמה של 53.2 נק' וזה של ענפי השירותים על 42.2 נק'. בארה"ב, ה-PMI של התעשיה צפוי לעמוד ברמה של 52.5 נק' וזה של ענפי השירותים על 55.8 נק'.

בזירת המסחר בסחורות רושם היום הנפט מסוג ברנט בעלייה קלה לרמה של 45.15 דולר לחבית (חוזה לדצמבר), והזהב נסחר ביציבות על 1,872 דולר לאונקיה. 

3. עונת הדוחות: מזרחי טפחות, סלקום ואלוני חץ

היום יפרסמו דוחות, בין השאר, החברות אלוני חץ , אנלייט אנרגיה, בנק מזרחי טפחות , סלקום , ושפיר הנדסה. מחר צפויות לפרסם תוצאות אלביט מערכות , גזית גלוב, דיסקונט , והבורסה לני"ע, וביום רביעי יפרסמו טיב טעם, מיטרוניקס, נייר חדרה, פרטנר, עזריאלי ושופרסל.

חברת המזון נטו  סיכמה אתמול את הרבעון השלישי  עם גידול של 10% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד לסך של 799 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי של החברה המיוחס לבעלי המניות זינק ב-35% לסך של כ-46 מיליון שקל. זאת הודות לגידול בפעילויות הוותיקות של החברה, בעיקר בתחום הייבוא.

4. הביטקוין ממשיך להתחזק

הביטקוין ממשיך לטפס ונסחר היום ברמה של 18,475 דולר, עלייה של 1.4%. כלכלני דויטשה בנק מעריכים כי  גוברת והולכת האטרקטיביות של ביטקוין כנכס פיננסי אלטרנטיבי לשמירת ערך. "נראה כי יש ביקוש גובר לשימוש בביטקוין היכן שבעבר שימש זהב לגידור סיכוני הדולר, אינפלציה וגורמים אחרים", אמר ג'ים רייד, מנהל אסטרטגיית האשראי העולמית של דויטשה בנק, בראיון לאתר בלומברג בסוף השבוע.

5. הפועלים: לחצי הייסוף צפויים להיחלש רק כשהכלכלה תיפתח

ולסיום - כלכלני בנק הפועלים מציינים, בסקירתם השבועית, כי "שער השקל מול הדולר הוא החזק ביותר משנת 2008. יצוא הסחורות והשירותים של ישראל, למעט תיירות, כמעט ולא נפגע מהמשבר, והעודף בחשבון השוטף גדל. רכישות המט"ח של בנק ישראל הגיעו כבר ל-15 מיליארד דולר עד סוף אוקטובר. לחצי הייסוף צפויים להיחלש רק כשהכלכלה תיפתח, הצריכה הפרטית תגבר ונראה עלייה ביבוא. עד אז כנראה נראה את בנק ישראל ממשיך לרכוש מט"ח על מנת להאט את קצב הייסוף".