פייבר | פיצ'ר

שמישהו ינסה לעצור אותה: מניית פייבר זינקה בכ-720% מתחילת השנה

בסוף השבוע המניה הוסיפה 7% בניו יורק לאחר דיווח החברה על התרחבות לשווקים נוספים, עם השקת הפלטפורמה שלה גם בברזיל ובמקסיקו •  פייבר נסחרת כעת בשווי שמתקרב ל-6.8 מיליארד דולר, החברה הישראלית ה-8 בגודלה בשווי השוק בוול סטריט

מניית פייבר לא עוצרת: בסוף השבוע עלתה המניה בבורסת ניו יורק ב-7% נוספים, ומתחילת השנה היא משלימה זינוק של לא פחות מ-719%. מאז ההנפקה הראשונית של פייבר בבורסת ניו יורק ביוני 2019, המניה כבר רושמת תשואה של 816%.

פייבר  פיתחה זירת מסחר שמחברת בין פרילנסרים ממקצועות שונים לבין לקוחות פוטנציאליים. החברה שהוקמה ומנוהלת על-ידי מיכה קאופמן, מעידה על עצמה כמי ש"שמה לעצמה מטרה לשנות את הדרך שבה העולם עובד יחד"; ומכיוון שהדרך שבה העולם עובד השתנה לא מעט בחודשים האחרונים בעקבות פרוץ מגפת הקורונה, הרי שתהליכים שהחלו עוד קודם הואצו, ופייבר נהנית מהמגמות. העובדה שהפתרון שהיא מציעה משתלב היטב עם עבודה מרחוק ומעבר לדיגיטל, איפשר לחברה לעבור לרווח נקי זמן רב לפני הציפיות המוקדמות, תוך הצגת גידול נאה בהכנסות.

העלייה במניה בסוף השבוע הגיעה לאחר הודעה שפרסמה החברה על התרחבות לשווקים נוספים. פייבר עדכנה כי השיקה את הפלטפורמה שלה גם בברזיל ובמקסיקו, לאחר שהשיקה אותה בשווקים אירופיים שונים ובהם גרמניה וצרפת. השקת פלטפורמה בשוק מקומי פירושה בין היתר התאמתה לשפה המקומית ולאפשרות לשלם במטבע המקומי. פייבר ציינה בהודעתה כי בשנה האחרונה הייתה עלייה של 137% במספר הפרילנסרים שנרשמו לפלטפורמה מברזיל, ועלייה של 109% במקסיקו.

קאופמן מסר כי "ההתרחבות הבינלאומית ממשיכה להוות אסטרטגיית צמיחה מרכזית עבור פייבר, ואנו מאמינים שיש הזדמנויות ופוטנציאל גדול בשוק הברזילאי והמקסיקני".

פייבר נסחרת כעת בשווי שמתקרב ל-6.8 מיליארד דולר, החברה הישראלית ה-8 בגודלה בשווי השוק בוול סטריט. לפני כחצי שנה, כשפייבר זינקה למה שהיה אז שיא, היא ניצלה את ההזדמנות והגדילה את מצבת המזומנים שלה ב-120 מיליון דולר, בהנפקת מניות לפי מחיר של 60 דולר למניה. לאחר מכן, כשהמניה המשיכה לזנק, פייבר ביצעה עוד גיוס, בסך 460 מיליון דולר - אך באמצעות הנפקת איגרות חוב להמרה בריבית של 0% לשנה (המהוות, למעשה, מעין אופציה להמרה למניות בעתיד, הכוללת הגנה על מחזיקי האג"ח במקרה של ירידת מחיר המניה). הגיוס הושלם לפני כחודש וחצי, ומחיר ההמרה נקבע על 213.57 דולר, מחיר שהיווה אז פרמיה של כ-40% על מניית פייבר, אך העליות האחרונות במניה צמצמו את הפרמיה ל-11%. המניה נסחרת כיום במחיר שמתקרב ל-200 דולר, גבוה ממחיר היעד הממוצע שבו נוקבים האנליסטים אף שרובם חיוביים בנוגע למניה.

צמיחה של 74%-75% לעומת 2019 - "תחזית שמרנית"

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020, הכנסות החברה הסתכמו ב-110 מיליון דולר, צמיחה של 79% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. ההפסד הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הצטמצם ב-74%, מ-26.1 מיליון דולר ל-6.7 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP, בניכוי הוצאות חשבונאיות שונות ובהן התגמול ההוני לעובדים, החברה עברה מהפסד לרווח נקי של 5.8 מיליון דולר. במקביל היא עברה ל-EBITDA חיובי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 4.5 מיליון דולר.

בניגוד לרוב הפרמטרים בדוחות, נתון ה-take rate המשקף את גובה העמלה שהחברה מקבלת מכל עסקה בין פרילנסר ללקוח, רשם קיפאון: ב-12 החודשים שהסתיימו בסוף הרבעון השלישי הוא היה 27%, בדומה ל-12 החודשים שהסתיימו ברבעון השני ונמוך מעט מ-27.1% בסוף הרבעון הראשון. אולם זה לא מפריע לחברה לצפות להמשך גידול בתוצאות בשנה זו. לפי התחזית המעודכנת, פייבר תסיים את 2020 עם הכנסות של 186-187 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 74%-75% לעומת 2019, ואם בתחילת השנה הצפי היה ל-EBITDA שנתי שלילי, עכשיו גם מדברים שם על EBITDA חיובי של 8.5-9 מיליון דולר.

באופנהיימר כתבו בתגובה לדוחות כי גם לאחר העלאת התחזית השנתית, "התחזית ל-2020 נראית שמרנית ומהווה פוטנציאל להפתעה חיובית בהמשך, לאחר מומנטום חזק בפעילות החברה, השקת מוצרים חדשים והרחבת הפעילות הגלובלית". לדברי כלכלני אופנהיימר, החברה חווה צמיחה מואצת במספר הלקוחות ובגודל עסקה ממוצעת ללקוח. לאחר הדוחות העלו באופנהיימר את מחיר היעד למניה מ-140 דולר ל-175 דולר - העלאה רביעית של מחיר היעד תוך חצי שנה - אך גם אותו מניית פייבר כבר עקפה.