מזכר ההבנות עם מגמנט פקע ומניית איי.סי.בי צונחת ב-52%

מגמנט היא חברת סטארט-אפ מגרמניה, העוסקת בטעינה אלחוטית של מכוניות, ואילו איי.סי.בי (ישראל סין ביוטכנולוגיה), הנמצאת בשליטה סינית, משקיעה בחברות טכנולוגיה, ומצבה הפיננסי מאתגר

מגמנט. טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים / צילום: מצגת החברה
מגמנט. טכנולוגיה להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים / צילום: מצגת החברה

מניית איי.סי.בי  צונחת ביותר מ-50%, במחזור מסחר ער, לאחר שהחברה עדכנה על פקיעת מזכר הבנות לעסקת מיזוג עם חברת מגמנט (Magment), עליו עדכנה לראשונה לפני כחודשיים.

לפי הדיווח של איי.סי.בי בנושא, "החברה ומגמנט לא הצליחו להגיע להסכמות על הסכם סופי ומחייב בפרק הזמן שנקבע לכך במסגרת מזכר ההבנות", ובסיומו מגמנט הודיעה לאיי.סי.בי "שאין בכוונתה להאריך את תוקפו של מזכר ההבנות" כך שהמו"מ בין הצדדים נפסק.

מגמנט היא חברת סטארט-אפ מגרמניה, העוסקת בטעינה אלחוטית של מכוניות, ואילו איי.סי.בי (ישראל סין ביוטכנולוגיה), הנמצאת בשליטה סינית, משקיעה בחברות טכנולוגיה, ומצבה הפיננסי מאתגר, עם הערת "עסק חי" המצורפת לדוחותיה הכספיים.

הירידות האחרונות במניה קיזזו את עיקר העלייה שהציגה מניית איי.סי.בי בתקופה האחרונה, ובסך הכול מתחילת השנה היא מציגה טיפוס של כ-60%, לעומת קפיצה של כ-250% שהציגה מתחילת השנה ועד הודעתה האחרונה בעניינה של מגמנט, כך ששווי השוק הנוכחי של החברה עומד על כ-50 מיליון שקל.