ראש מערך האבטחה העולמי באפל מואשם במתן אייפדים כשוחד

לפי כתב האישום, תומס מוייר הבטיח לתרום למשרד השריף במחוז סנטה קלרה אייפדים ב-70 אלף דולר, בתמורה לרישיון נשק לארבעה עובדי החברה • אפל טוענת בתגובה כי לא בוצעה עבירה

הכניסה לקמפוס של חברת אפל בקליפורניה / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאטיב
הכניסה לקמפוס של חברת אפל בקליפורניה / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאטיב

בית משפט במחוז סנטה קלרה הגיש כתב אישום נגד ראש מערך האבטחה הגלובלי של אפל על ניסיון לשחד עובדי ציבור במחוז כדי לקבל רישיונות לנשק. התובע של סנטה קלרה טוען כי תומס מוייר הציע 200 מכשירי אייפד - השווים 70 אלף דולר - לשני עובדים במשרד השריף במחוז, בתמורה לקבלת ארבעה רישיונות להחזקת נשק לעובדי אפל.

כתב האישום הוגש לאחר שנתיים של חקירה. לפי ההודעה שפרסם התובע בסנטה קלרה, שני עובדי משרד השריף במחוז הצליחו להוציא ממוייר הבטחה לתרום את האייפדים למשרד השריף. האייפדים לא נשלחו בפועל, לפי ההודעה, אחרי ששני עובדי משרד השריף הבינו כי הנושא של מתן רישיונות נשק נמצא תחת חקירה. גם נגד שני עובדי השריף הוגשו כתבי אישום.

פרקליטו של מוייר מסר בתגובה כי הוא חף מפשע, וציין כי מוייר הוא נפגע מהמחלוקת בין משרד התובע הכללי ומשרד השריף. "אין לנו ספק שהוא יזוכה בבית המשפט", אמר עורך הדין.

לפי בלומברג, מוייר (50) עובד באפל 15 שנה ומונה לראש מערך האבטחה הגלובלי בנובמבר 2018. במהלך 2018 עלה מוייר לכותרות כאשר שלח מזכר לעובדי החברה, בו הזהיר אותם מההשלכות של הדלפות לתקשורת, "שיהפכו לחלק מהזהות המקצועית והאישית שלכם".

אפל בינתיים מגבה את מוייר והודיעה כי חקרה את האשמות ולא מצאה עדות לעבירות. "לאחר למידת פרטי המקרה, ערכנו חקירה פנימית מקיפה ולא מצאנו שבוצעו עבירות", מסר דובר אפל.