ישראכרט | בלעדי

לקראת ההצבעה על דירקטוריון ישראכרט: אחרי ארז יוסף, גם שי פלדמן מסיר מועמדות

עתה נותרו שבעה מועמדים על חמישה תפקידי דירקטור רגיל, שמהם ייצא היו"ר הבא של החברה • ככל הידוע פלדמן צפוי להצטרף בקרוב לדירקטוריון של גוף פיננסי אחר

בית ישראכרט בתל אביב / צילום: איל יצהר
בית ישראכרט בתל אביב / צילום: איל יצהר

לאחר שארז יוסף הודיע על פרישתו מהמרוץ לדירקטוריון ישראכרט, עוד מועמד לתפקיד דירקטור רגיל בחברת כרטיסי האשראי ישראכרט פורש מהמרוץ: ל"גלובס" נודע כי שי פלדמן הודיע על פרישתו מהמרוץ, ימים אחדים לפני האסיפה הכללית של בעלי מניות החברה.

כפי הנראה פלדמן צפוי להצטרף בקרוב לדירקטוריון של קבוצה ציבורית פיננסית גדולה אחרת, שעלולה להצית ניגודי עניינים, ולכן הוא כנראה ויתר על ישראכרט. על פי הערכות הרשימה של המועמדים לדירקטוריון החברה לא תורחב.

פלדמן מכהן כיום כמנכ"ל קבוצת סמלת ובעבר הוא כיהן כמנכ"ל AIG ישראל. עד הבוקר הוא היה אחד משמונת המועמדים שנותרו במרוץ לדירקטוריון המתחדש של חברת כרטיסי האשראי הגדולה במשק, וזאת לאחר פרישתו של מועמד אחר - יוסף, שאף רצה להתמודד בהמשך על מינוי ליו"ר החברה, אך לא הצליח להסדיר את התנאים לאי-תחרות מול מקום עבודתו הקודם, בנק הפועלים.

לפיכך, לפי שעה נותרו שבעה מתמודדים על חמישה מקומות כדירקטורים רגילים בישראל, שרק מהם ייצא היו"ר הבא של החברה: תמר יסעור, אמנון דיק, דני ימין, בני שיזף, אילן כהן והדירקטורים המכהנים מתי טל ויורם ויסברם. ככל הידוע יסעור ודיק הם המתמודדים המרכזיים על תפקיד יו"ר החברה, ושכבר הצהירו על כוונתם זו.

לצד חמשת חברי הדירקטוריון הרגילים כאמור, האסיפה הכללית של בעלי מניות ישראכרט תבחר בקרוב גם בשני דח"צים חדשים שיצטרפו לדח"צים המכהנים דליה נרקיס ואבי הוכמן. ארבעת המועמדים לתפקיד דח"צ הם חנה פרי-זן, נעמה גת, צפריר הולצבלט וצבי פורמן.

חברת הייעוץ אנטרופי הסבירה כי כל המועמדים שהוצעו על ידי ועדת האיתור של ישראכרט ממליצה למוסדיים להצביע בעד מועמדות דיק, יסעור, ימין, ויסברם וטל כדירקטורים רגילים ועל מועמדות פרי-זן והולצבלט כדח"צים.

ישראכרט  הפכה לחברה ללא גרעין שליטה בשנת 2019, בעקבות יישום רפורמת שטרום. אז הנפיק בנק הפועלים בבורסה את מניות השליטה בישראכרט, כשהמהלך הושלם השנה עם חלוקת יתרת המניות שהחזיק הפועלים בחברת כרטיסי האשראי כדיבידנד בעין לבעלי מניותיו.