פרספטו מגייסת 45 מיליון דולר ומשתפת פעולה עם בוסטון דיינמיקס

פרספטו, המפתחת רחפנים אוטונומיים המשמשים לניטור תשתיות, מתכוונת להכפיל את כוח-האדם בשנה הקרובה • הטכנולוגיה של פרספטו תשולב ברובוט דמוי הכלב של בוסטון דיינמיקס - ספוט

מייסדי פרספטו: דור אבוחצירא, שגיא בלונדר, רביב רז ואריאל אביטן / צילום: פרספטו
מייסדי פרספטו: דור אבוחצירא, שגיא בלונדר, רביב רז ואריאל אביטן / צילום: פרספטו

חברת פרספטו (Percepto), המפתחת רחפנים אוטונומיים המשמשים לניטור תשתיות, הודיעה היום (ג’) על גיוס של 45 מיליון דולר בסבב B. סבב הגיוס הובל על ידי זרוע החדשנות של תאגיד קוך KDT. התאגיד פועל בתחומי האנרגיה והחקלאות בהם הפתרונות של פרספטו מיושמים.

הצטרפו לסבב המשקיעים הקיימים של פרספטו קרן USVP וספיידר קפיטל, וגם משקיעים חדשים - דלק US, אטנטו קפיטל, סטייט אוף מיינד ונצ‘רס ו-Summit Peak Investments. עם השלמת הגיוס הנוכחי סך ההשקעות בחברה מאז הקמתה מסתכם ב- 72.5 מיליון דולר.

פרספטו נוסדה בשנת 2014 על ידי דור אבוחצירא (מנכ"ל), שגיא בלונדר (CTO), רביב רז (CPO) ואריאל אביטן (CCO). החברה מעסיקה 80 עובדים, רובם בישראל. לפרספטו משרדים בעיר מודיעין, באוסטרליה וארה"ב. בעקבות הגיוס, החברה צופה כי תכפיל את כוח-האדם במהלך השנה הקרובה, כשמרבית העובדים ייקלטו בישראל בתפקידי מכירות, שיווק, פיתוח, ענן, תוכנה, אלגוריתמיקה, אלקטרוניקה ו- AI.

הרובוט ספוט עם החומרה של פרספטו / צילום: פרספטו
 הרובוט ספוט עם החומרה של פרספטו / צילום: פרספטו

הרחפנים האוטונומיים של פרספטו מסייעים ללקוחות גדולים בתחומי החשמל והאנרגיה, דלק, מכרות ותעשיות כבדות לנטר את מתקני הפעילות שלהם מהאוויר ולזהות בין השאר דליפות ותקלות. בין לקוחותיה נמנים חברת החשמל של פלורידה, כיל ווריזון.

במקביל לגיוס, פרספטו מודיעה על הרחבת תחום הפעילות שלה ומשיקה מערכת לניהול צי רובוטים קרקעיים (AIM), שיעבדו עם הרחפנים שלה כדי לפקח ולבדוק תשתיות בצורה אוטונומית. בניגוד לרחפנים, אותם בונה פרספטו בעצמה, כאן החברה לא מתכוונת לבנות את הרובוטים עצמאית אלא רק לספק את מערכת השליטה שתאפשר לנהל אותם במשימות לניטור תשתיות מאיסוף המידע ועד הוצאת דוחות.

פרספטו הודיעה גם על שיתוף-פעולה עם ענקית הרובוטיקה בוסטון דיינמיקס. במסגרת שיתוף-הפעולה, הטכנולוגיה שפיתחה פרספטו משולבת בדגם הרובוט דמוי הכלב של בוסטון דיינמיקס - ספוט. מערכת הניהול AIM מאפשרת לנהל את הרובוט באופן אוטונומי בניטור תשתיות. הרובוט תוגבר בתוכנה וחיישנים של פרספטו ובהם מצלמות המאפשרות הדמיה ברזולוציה גבוהה וראייה תרמית, כדי שיוכל לאתר בעיות וסיכונים.

אבוחצירא מסר כי "בין לקוחותינו מפעילי ובעלי אתרים תעשייתיים מהמורכבים והמובילים בעולם בתחום הנפט והגז, מכרות ומתקני תשתיות קריטיים אחרים. לקוחות אלה מבינים היטב את חשיבות האוטומציה והיתרונות הנגזרים של שיפור יעילות, הפחתת עלויות ושמירה על בטיחות העובדים. אנחנו גאים להיות הראשונים להעניק יכולת אוטונומית מלאה מקצה לקצה לבדיקה וניטור, שבבסיסה ניהול מידע חזותי שנאסף על ידי הרובוטים בנוסף למקורות מידע אחרים כגון מצלמות אבטחה".