מתקרבת לישראייר? קרן פורטיסימו חושפת את ההצעה לרכישת החברה

קרן פורטיסימו מציעה לרכוש 90% ממניות ישראייר בתמורה ל-75 מיליון שקל במזומן כן להשקיע עוד 25 מיליון שקל בחברה מיד עם סגירת העסקה, וזאת מבלי לדלל את שיעור ההחזקה של אי.די.בי , שיישאר 10%

קרן פורטיסמו הגישה היום (ג') את הצעתה לרכישת השליטה בחברת התעופה ישראייר. הקרן מציעה לרכוש 90% ממניות ישראייר בתמורה ל-75 מיליון שקל במזומן כן להשקיע עוד 25 מיליון שקל בחברה מיד עם סגירת העסקה, וזאת מבלי לדלל את שיעור ההחזקה של אי.די.בי, שיישאר 10%.

בנוסף, מציעה הקרן להזרים לישראייר עוד 50 מיליון שקל בשנתיים הקרובות בהתאם לצורכי החברה.

מתווה העסקה משקף לישראייר שווי של 108 מיליון שקל. עוד מציעה הקרן לוותר על החוב שחבה אי.די.בי לישראייר בהיקף של 5 מיליון דולר (17 מיליון שקל).

עבור אי.די.בי ונושיה, מדובר על תמורה מיידית של 75 מיליון שקל, בתוספת החזקה ב-10% מהמניות בשווי של 10.8 מיליון שקל.

כמו-כן, ביטול החוב משקף להם הטבה של 17 מיליון שקל (או כ-10 מיליון שקל על-פי שווי כלכלי).

עוד מציעה הקרן אופציות לעובדי החברה שעדיין לא הוגדרו התנאים וההיקף. הצעת הקרן היא לא לרכישה AS IS כך שבמסגרת העסקה מבקשת פורטיסימו להשלים בדיקת נאותות כשהיא מתנה את העסקה גם בהסכמות עם ארגון העובדים והיעדר "שינוי מהותי לרעה" עד לקלוזינג ביחס לפעילות ועסקי החברה. הקרן גם דורשת התחייבות לבלעדיות של 45 ימים עם אפשרות להארכה ב-14 ימים נוספים על-מנת לקדם את העסקה במהלכם לא יתקיימו מגעים עם רוכשים אחרים.

נאמן אי.די.בי עו"ד אופיר נאור מעדיף את הצעת קרן פורטיסימו לרכישת ישראייר. במכתב ששיגר לשאר המציעים מציע הנאמן לשפר את ההצעה. "מאז פרסום ההזמנה להציע הצעות, פועל הנאמן למיקסום התמורה, תוך ניהול הליך הוגן, בלא מתן יתרון בלתי הוגן למציע מסוים ותוך כיבוד הציפייה הסבירה לסופיות המשא-ומתן. בכלל כך, ניהל הנאמן דין ודברים עם כל אחד ואחד מהמציעים תוך שניתנה לכל אחד מהמציעים ההזדמנות לשפר את הצעתו. היום התקבלה בידי הנאמן הצעתה של קרן פורטיסימו, והיא נבחנת על-ידי הנאמן, על כל המשתמע מכך", כך דברי נאור.

הנאמן מציע למעוניינים בחברה להגיש הצעה סופית עד ל30.12.2020. "לאחר המועד האחרון, בכוונת הנאמן לבחור, בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, את ההצעה המיטבית אשר תוגש לאישורו של בית המשפט הנכבד בתוך זמן קצר ממועד קבלתה".

בימים הקרובים צפוי הנאמן שמינה בית המשפט לנכסי אי.די.בי, עו" ד אופיר נאור לבחור את הרכוש שבחר לישראייר ובינתיים ההצעות משקפות עניין רב בחברה. מתוך שש ההצעות שהוגשו לנאמן במטרה לרכוש את החברה מתמקד הנאמן בשלוש הצעות: הצעתו של רמי לוי והצעתו של מוטי בן משה באמצעות חברת דור אלון. לאחרונה הוציאה החברה עדכון להצעה במסגרתו עדכנה כי ההצעה תפקע ב-29.11.