אושר: יצחק בלומנטל מונה למנכ"ל חברת נמלי ישראל

בלומנטל פרש מניהול נמל אשדוד על רקע מערכת יחסים עכורה עם היו"ר אורנה הוזמן בכור • בתפקידו החדש הוא יפקח על כלל הנמלים בישראל • חנ"י היא "בעלת הבית" של נמלי ישראל

 איציק בלומנטל / צילום: איל יצהר
איציק בלומנטל / צילום: איל יצהר

דירקטוריון חברת נמלי ישראל (חנ"י) אישר הערב (ד') את המלצת ועדת האיתור לבחור לתפקיד מנכ"ל החברה את מר יצחק בלומנטל, כפי שנחשף בגלובס.  בלומנטל יחליף את המנכ"ל שלמה ברימן בחודשים הקרובים לאחר תקופת חפיפה. 

בלומנטל ניהל את חברת נמל אשדוד בין השנים 2014-2019. הוא פרש מתפקידו על רקע מערכת יחסים בין אישית עכורה עם יו"רית החברה אורנה הוזמן בכור. כמנכ"ל חנ"י עשוי בלומנטל להתעמת מחדש עם הוזמן בכור בשורת נושאים שנמצאים במחלוקת בין נמל אשדוד לבין חנ"י. חברות הנמל חוכרות למעשה את הקרקע של הנמלים מחנ"י, בהתאם למודל ה-Landlord. ואולם לדברי גורמים בענף "בלומנטל לא חוזר כדי לסגור חשבונות עם אף אחד".

המנכ"ל היוצא של חנ"י שלמה בריימן, הוא הוותיק ביותר בין מנהלי החברות הממשלתיות. בניהולו קידמה חנ"י בשנים האחרונות את התכנון, הרישוי וההקמה של שני נמלים חדשים, נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד. חנ"י גם ניהלה את המכרז שבו זכתה חברת SIPG הסינית בזיכיון להפעלת נמל המפרץ וחברת TIL השווייצית בזיכיון להפעלת נמל הדרום. שני הנמלים החדשים אמורים להיכנס לפעילות באמצע השנה הקרובה. נוסף על כך, הועברו בשנה האחרונה לחנ"י מחלקות הים של נמלי אשדוד וחיפה. המחלקות המעסיקות את הנתבים ואת הגוררות הן למעשה השאלטר של הנמלים ולחנ"י צפוי אתגר משמעותי בניהולן.

מיצחק בלומנטל טרם התקבלה תגובה.