הקורונה לא משנה: אלטשולר שחם גמל ממשיכה לצמוח ולהגדיל רווחים

חברת הגמל וההשתלמות הגדולה בשוק רשמה מתחילת 2020 רווח של 94.1 מיליון שקל • החברה שילמה לסוכני הביטוח העמלות בשיעור של כ-40% מדמי הניהול שגבתה

יאיר לוינשטיין, אלטשולר שחם / צילום: איל יצהר, גלובס
יאיר לוינשטיין, אלטשולר שחם / צילום: איל יצהר, גלובס

אלטשולר שחם גמל ופנסיה, שבניהולו של יאיר לוינשטיין, כבר שווה 3.44 מיליארד שקל כשהיא ממשיכה להציג רווחיות גבוהה. ברבעון השלישי של 2020 רשמה חברת הגמל וההשתלמות הגדולה בשוק רווח כולל של 38.9 מיליון שקל, גידול של 82% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בדומה, הרווח הכולל מתחילת השנה צמח בכ-57% ביחס לרווח בתקופה המקבילה ל-94.1 מיליון שקל. כל זאת תוך שהחברה גם מודיעה על חלוקת דיבידנד של 29 מיליון שקל.

ואולם, הרווח של החברה, עקבי וגדל ככל שיהיה עדיין משקף לחברה מכפיל רווח גבוה של יותר מ-27, כשהיא נסחרת לפי שווי שגבוה יותר מזה של מנורה מבטחים, של מגדל, ושל כלל ביטוח. המכפיל רווח הגבוה של החברה משקף את אמון המשקיעים בחברה הצומחת, שגם ביססה לעצמה לאחר תום הרבעון השלישי עמדת הובלה בשוק הפנסיה ביחס ליתר בתי ההשקעות הפועלים בתחום.

אופטימיות זו נסמכת בין היתר על כך שבצל הגידול החד בנכסים המנוהלים של חברת הגמל והפנסיה נסקו גם דמי הניהול שהיא גבתה מעמיתיה בכ-30% לכ-641 מיליון שקל.

למול הכנסות אלה החברה הגדיל את העמלות שהיא משלמת לסוכני ביטוח בשיעור דומה, של כ-31%, לכ-252 מיליון שקל. היקף העמלות האמור משקף תשלום עמלות לסוכנים בשיעור של 0.194% מהנכסים הממוצעים לתקופה של שלושת הרבעונים הראשונים השנה.

זאת, מתוך דמי ניהול שעומדים על 0.493% מהכנסים הממוצעים לתקופה האמורה. כלומר, על פניו אלטשולר שחם גמל משלמת לסוכנים עמלות בשיעור של כ-39% מדמי הניהול.

כך או כך, נכון לסוף הרבעון השלישי ב-2020 יש בחברה יותר מ-1.45 מיליון עמיתים פעילים ועוד 1.06 מיליון עמיתים לא פעילים. מדובר על גידול של כ-9.4% במספר העמיתים הפעילים ביחס למה שהיה בחברה בסוף 2019, אך גם בעלייה חדה הרבה יותר, בשיעור של כ-31.3% בשיעור העמיתים הלא פעילים.

עוד נציין כי בסוף הרבעון הראשון השנה, בעיצומו של הגל הראשון של משבר הקורונה, בשווקי ההון וגם בשווקים הריאליים, ניהלה החברה נכסים בהיקף כולל של כ-112.5 מיליארד שקל, שמאז ועד סוף הרבעון השלישי השנה נסקו בכ-27% ל-142.5 מיליארד שקל. זאת הודות לתשואות חזקות מאוד וגם הודות להפקדות והעברות כספים לניהול החברה.

מנכ"ל החברה לוינשטיין מסר היום כי "אנו חשים את חוזקת המותג בכמות הלקוחות החדשים שבוחרים באלטשולר שחם גם בקרן הפנסיה שלהם".