נתניהו נפגש עם בר-דוד ברקע המשבר הפוליטי בין כחול לבן לליכוד

בזמן שבין בר דוד ושר האוצר ישראל כ"ץ לא נערכה פגישה בשל המתיחות בין השניים, נפגש היום יו"ר ההסתדרות עם ראש הממשלה • בין הנושאים שעלו בפגישה התמקדו השניים גם בצורך בחיזוק התעשייה הישראלית

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: תמונה פרטית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד / צילום: תמונה פרטית

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לדיון על עידוד התעסוקה במשק נוכח משבר הקורונה. בפגישה שנערכה בלשכת רה"מ בתל-אביב למעלה משעה התמקדו השניים גם בצורך בחיזוק התעשייה הישראלית, וסוגיות נוספות. מדובר בפגישה נוספת בין השניים בסדרת פגישות בחודשים האחרונים, זאת בזמן שבין בר דוד ושר האוצר ישראל כ"ץ לא נערכה פגישה בשל המתיחות בין השניים גם בתקופה הזו שבה המשק כולו במשבר הקורונה.

יו"ר ההסתדרות בר-דוד הודה לראש הממשלה ואמר בתום הפגישה: "אני מאמין גדול בעוצמתה של החברה הישראלית. בשילוב ידיים של כלל הגורמים, נוכל להבריא את הכלכלה ולהעלות את המשק חזרה למסלול של צמיחה".

ברקע הפגישה - המשבר הפוליטי בין כחול לבן לליכוד סביב סוגיית התקציב, שגם היא עתידה להשפיע כל מצבה המשק כולו. בעוד נתניהו אמר הבוקר כי פניו לקיום הממשלה, בסביבתו של גנץ אמרו לעת ערב כי לא קיבלו כל איתות של רצון טוב מצדו של נתניהו לקדם פשרה. גם בכחול לבן מבינים שבלוח הזמנים שנוצר לא ניתן להעביר את תקציב 2021 עד 23 בדצמבר, אך דורשים להתחיל בתהליך אישורו כעת ולסיים את החקיקה לא יאוחר מחודש פברואר.

הערב איימו שני שרים מכחול לבן - יזהר שי וחילי טרופר - כי הם שוקלים להצביע בעד הצעת פיזור הכנסת של יש עתיד כבר בשבוע הבא, אם לא יושגו הסכמות. בשלב הזה מדובר באיומים שנועדו להוביל את נתניהו לגבש עמדה בסוגיית התקציב, מה שהוא סרב לעשות בכל החודשים האחרונים בעקביות.

בתחילת השבוע הודיע השר כ"ץ כי ביום שני הקרוב יציג בפני נתניהו את מסגרת תקציב 2021 וכן את חוק ההסדרים, אולי אז יתקדמו הצדדים לקראת פשרה שתרצה את גנץ ואנשיו.