הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בירידות קלות; אפי נכסים קפצה ב-9.5%, קבוצת דלק ב-7.5%

ביג הודיעה כי בכוונתה לפרסם הצעת רכש למניות אפי נכסים • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל • דלק קידוחים מנסה לקדם פיצול נכסים והנפקה בלונדון • כלל ביטוח בלטה בירידה של 6.6% לקראת פרסום דוחותיה מחר

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

האם זה הזמן להיות גרידיים בשוק המניות? לאן הולך הביטקויון; וגם, הדולר בשפל של 12 שנה מול השקל, מי הולך לשלם על זה ביוקר? | דוח השווקים עם גיא בן סימון

15:55

יום המסחר בבורסה, שנפתח במגמה חיובית, ננעל בירידות של 0.5%-0.7% במדדי המניות המובילים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו מניות אפי נכסים, קבוצת דלק, אופקו, לייבפרסון, קמטק, אפולו ודלק קידוחים.

מנגד, כלל ביטוח בלטה בירידה של 6.6% לקראת פרסום דוחותיה מחר.

עוד בלטו בירידות חדות מניות גב ים, תדיראן, פוקס  וסלקום. 

15:05

חברת ביג , המחזיקה בכ-23% ממניות אפי נכסים , עדכנה כי בכוונתה לפרסם הצעת רכש לכ-5% עד 47% ממניות אפי נכסים. אם הצעת הרכש תבוצע במלואה עשויה ביג להגיע להחזקה של עד 70% ממניות אפי נכסים.

14:10

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בבורסה כעת, לאחר עליות בבוקר. מדד ת"א 35 רושם ירידה קלה ומדד ת"א 90 נסוג בכ-1.3%. 

תדיראן הולדינגס  בולטת בירידה של כ-7%. כלל ביטוח יורדת בכ-5% לקראת פרסום דוחות החברה מחר. 

אלביט מערכות  הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף מוערך של כ-96 מיליון דולר לספק למדינה באירופה מרכז לאימון משימתי למסוקים וכן שירותי תמיכה, לאימון טייסי וצוותי האוויר של מערכי המסוקים של חילות האוויר, היבשה והים של המדינה. החוזה יבוצע על פני תקופה של 9 שנים, עם אופציה להארכת התקופה לאספקת שירותי התחזוקה ב-10 שנים נוספות.

ברי גנדנשטיין, אנליסט בכיר בלאומי פרטנרס , כותב לאחר דוחות מבנה  כי "מבנה דיווחה, כצפוי, על עלייה ב- NOI ביחס לרבעון קודם, כאשר סך ה- NOI נמוך בכ- 3.5% לזה שנרשם ברבעון הראשון. לטענת החברה, המחירים בהם נחתמים החוזים כיום קרובים לתוכנית העבודה של החברה לשנה זו. אנו מעלים את מחיר היעד ל- 8.9 שקל למניה, פער של כ-7% ביחס למחיר השוק, ומחזירים את ההמלצה ל'תשואת שוק' לאור צמצום הפער בין מחיר השוק למחיר היעד. עם זאת, התחזית שלנו שמרנית מאוד ביחס לתוצאות הצפויות של החברה בשנה זו.

ביחס להצעת הרכש לסלע קפיטל כותב גנדנשטיין: "אנו מעריכים כי יהיה על מבנה לשפר את תמחור ההצעה על מנת שהיא תעבור, בין השאר כיוון שהמהלך יביא לשינוי סטטוס סלע לחברה רגילה".

12:40

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל ברובו בטריטוריה הירוקה על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי שמגיעה לסיומה מחר, ולאחר השיאים שנקבעו בוול סטריט בשבוע החולף.

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6%, ת"א 90 משיל 0.5%. 

דלק ודלק קידוחים עולות ב-8% ו-6.5% בהתאמה, אפולו פאואר מזנקת בעוד 18%, פלרם קופצת בכ-6%.

לודן  דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-4.1 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-240 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מחזור המסחר בשעה זו בשוק המניות מסתכם ב-500 מיליון שקל.

11:15

המומנטום החיובי בבורסה נמשך. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.9% בהובלת מדד מניות הביומד שקובץ ב-2.8%. 

עליות בולטות רושמות מניות אורמד , ביו ויו, אפולו פאוור  ואוברסיז. 

הכלכלן הראשי של לאומי, ד"ר גיל בפמן, יחד עם דודי רזניק, אסטרטג ריביות, מציינים בסקירתם השבועית כי "הירידה בפעילות הכלכלית עם פרוץ משבר הקורונה הייתה חדה ומידית בהשוואה למשבר הפיננסי בשנים 2008/9, בהתאם לאופי ההתמודדות עם משבר שמקורו בריאותי-נרחב . לראייה, על פי הנתונים הקיימים עד כה, נקודת השפל של משבר הקורונה (ירידה של כ-14%) הגיעה רק חודשיים לאחר פרוץ המשבר, בעוד שנקודת השפל של המשבר הפיננסי (ירידה של כ-13.5%) הגיעה רק כעבור שנה . כמו כן, היציאה מסביבת השפל בעת הנוכחית, נראית חדה ומהירה מאשר במשבר הפיננסי . לראייה, רמת הפדיון בחודש ספטמבר 2020 הייתה נמוכה בכ-2.1% לעומת פברואר השנה. אולם, בזמן המשבר הפיננסי, עברו יותר מ-20 חודשים עד אשר הפעילות התאוששה לסביבה דומה".

להערכת השניים "ככל שתמשך ההתקדמות, שכבר ניכרת, לקראת פיתוח דרכים יעילות להמשך/חידוש פעילות כלכלית לצד הקורונה, זאת באמצעות תהליכי הפקת הלקחים, וגם ככל שתחול התקדמות נוספת במישור הרפואי (תרופות לטיפול בתסמינים ואף חיסון בהמשך), כך החזרה לרמת הפעילות בה נמצא המשק ערב משבר הקורונה תהיה מהירה יותר בהשוואה למשבר הפיננסי".

10:05

שבוע המסחר בבורסה נפתח במגמה חיובית. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.7%. 

עליות בולטות רושמות אורמת , קבוצת דלק  ולייבפרסון.

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה

1. הבורסה בתל אביב: צפי לעליות לאחר חודש חלומי בוול סטריט

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בעליות בהמשך לעליות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי האחרון, ולאחר חודש חלומי של המדדים המובילים למרות העלייה בתחלואה בארה"ב והמיתון המאיים על הכלכלה הריאלית. 

 בסיכום חודש נובמבר מדד S&P 500 זינק ב-11.4%, ומדד הנאסד"ק עלה ב-12%. רק השבוע עלה מדד ה-S&P500 ב-2.3%, ומדד הנאסד"ק זינק ב-3%. בשבוע שעבר חצו הדאו ג'ונס, ה-S&P500 ומדד הראסל 2000 שיאים של כל הזמנים, על רקע האופטימיות סביב מציאת חיסון ונכונותו של הנשיא טראמפ להעברת השלטון בצורה מסודרת.  

2. מבול דוחות: העונה לרבעון השלישי מגיעה לסיומה

עונת הדוחות לרבעון השלישי של 2020 מגיעה לסיומה. היום צפויות לפרסם דוחות החברות מבנה, מקסטוק, הכשרת היישוב, רמי לוי וחברת פז שצפויה לבצע מחיקות של כ-200 מיליון שקל בגין ירידת ערך של בית הזיקוק באשדוד.

תעשיות מספנות ישראל דיווחה על תוצאותיה הכספיות לראשונה כחברה ציבורית. ההכנסות ברבעון השלישי של 2020 צמחו בכ-37% לכ-206.1 מיליון שקל. רווח התפעולי ברבעון עלה בכ-37% לכ-24.7 מיליון שקל. בשורה התחתונה הרווח הנקי ירד ל-18 מיליון שקל לעומת רווח של 20 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי הושפעה מהשינוי בהוצאות המימון, נטו לאור שינויי מטבע.

פרשמרקט דיווחה הבוקר על זינוק של כ-95% ברווח הנקי לרבעון השלישי לעומת המקביל אשתקד, שהסתכם בכ-28.7 מיליון שקל. המכירות ברבעון עלו ב-37% במכירות ברבעון הנוכחי שהסתכמו בכ-409 מיליון שקל.

ג'נריישן קפיטל דיווחה על רווח (לפני מס) של 125.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת הפסד של 3.89 ברבעון המקביל אשתקד.

מבנה רשמה ירידה קלה ב-NOI מנכסים זהים ל-144 מיליון שקל ברבעון השלישי בצל משבר הקורונה. עם זאת, החברה העלתה את תחזית ה-NOI הכוללת לשנת 2020 לטווח של 654-660 מיליון שקל על רקע הצעת הרכש של סלע נדל"ן, עלייה בשיעורי התפוסה, והעלייה בשווי נדל"ן להשקעה. הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד של 4 מיליון שקל.

מישורים דיווחה על הכנסות של 94 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת הכנסות של 184.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה הפסד לבעלים של 7 מיליון שקל בעיקר כתוצאה על רקע פעילותה של החברה הבת סקייליין שפעילותה הושפעה מהשלכות נגיף הקורונה.

3. אחרי התורים הארוכים בבלאק פריידיי: פיילוט הקניונים יושהה?

לאחר התמונות של התורים הארוכים שצולמו ביום שישי האחרון בקניונים שנפתחו במסגרת הפיילוט של הממשלה, מקורבי שר הבריאות יולי אדלשטיין מסרו כי הוא צפוי לבחון מחדש את הפיילוט ואף לסגור את הקניונים. לגבי החשש מסגר נוסף, ראש אגף בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה אמש בראיון לחדשות 13 כי במשרד מביטים בנתוני התחלואה בדאגה אמנם, אך לא מתוכנן כרגע סגר בחג החנוכה.

4. במשק המקומי: יהיה תקציב?

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע אמש כי בכוונתו להציג השבוע את תקציב 2021 בפני ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. עם זאת, ההודעה לא מרגיעה את המערכת הפוליטית. בכחול לבן טענו בעקבות הודעתו של כ"ץ כי נדרש לוח זמנים צפוף יותר להעברת תקציב 2021 ולא כפי שחותר שר האוצר לפברואר. במפלגתו של גנץ העריכו כי "50% שאנחנו כבר השבוע בדרך לבחירות", מה שיקרה אם בכחול לבן יתמכו בהצעת פיזור הכנסת של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שתעלה בכנסת ביום רביעי.

5. המירוץ אחר חיסון לנגיף הקורונה: בריטניה מחממת מנועים

בריטניה צפויה לאשר את החיסון לקורונה של פייזור וביונטק כבר בשבוע הבא. כך דווח אתמול ב"פייננשל טיימס". אספקת החיסון לבריטניה צפויה להתחיל שעות אחדות לאחר האישור. בריטניה הזמינה 40 מיליון מנות של החיסון של פייזר, שבניסויים הקליניים נמצא כי היעילות שלו עומדת על 95%. ב"פייננשל טיימס" ציינו כי החיסונים הראשונים צפויים להתחיל להתבצע כבר ב-7 בדצמבר. היום מינה ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון שר שיהיה אחראי על חלוקת החיסונים.