משפחת שנידמן מפרסמת הצעת מכר ל-12% ממניות מימון ישיר בכ-150 מיליון שקל

זאת דרך הצעה לא אחידה למוסדיים, במחיר שמשקף הנחה של כ-11.8% על מחיר המניה בשוק • מניות מימון ישיר הונפקו לראשונה בבורסה בסוף אוגוסט האחרון לפי שווי של כמיליארד שקל, כשמאז נסק שווי החברה בעשרות אחוזים

דורון שנידמן / צילום: תמר מצפי
דורון שנידמן / צילום: תמר מצפי

קבוצת ביטוח ישיר הפרטית שבשליטת צור שמיר שבשליטת משפחת שנידמן מקדמת מכירה של מניות מימון ישיר שבידה בכ-150 מיליון שקל. הערב הודיעה הקבוצה על פרסום הצעה לא אחידה להצעת מכר למוסדיים של כ-12% ממניות מימון ישיר. כיום ביטוח ישיר מחזיקה בכ-50.9% ממניות מימון ישיר דרך חברת איי.די.איי אחזקות כשהיא גם מחזיקה ישירות בכ-16.85% ממניות מימון ישיר. לאחר ההפצה כאמור ביטוח ישיר תרד להחזקה ישירה של כ-4.86% ממניות מימון ישיר, כשההחזקות של ישיר איי.די.איי אחזקות במימון ישיר יוותרו ללא שינוי.

מחיר המניה בהצעת המכר עומד על 510 שקל, כך שהתמורה הכוללת קבוצת ביטוח ישיר, שבשליטת צור שמיר שבהובלת בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, תעמוד על כ-153 מיליון שקל. מחיר המניה בהצעת המכר משקף דיסקאונט של כ-11.8% על מחיר מניית מימון ישיר בבורסה.

מימון ישיר הינה חברת אשראי צרכני חוץ בנקאית מובילה, שמניותיה הונפקו לראשונה בבורסה בסוף אוגוסט השנה. החברה שבניהולו של ערן וולף הונפקה לפי שווי של קצת פחות ממיליארד שקל וזאת למרות שטרום הקורונה היא הייתה לקראת הנפקה ראשונית בשווי של כ-1.5 מיליארד שקל. הפער בתמחור קרה בעקבות משבר הקורונה, שהשפיע לרעה על מצב כל נותני האשראי במשק ובכללם מימון ישיר. עם זאת, זמן קצר לאחר ההנפקה המניה נסקה והגיעה לסביבות השווי אותו ביקשו לקבל בחברה טרום משבר הקורונה.

בעלת המניות השנייה בגודלה במימון ישיר היא אלטשולר שחם גמל ופנסיה, שמחזיקה בכ-15.9% ממניות חברת האשראי, וזאת עבור עמיתיה. מימון ישיר נסחרת היום במחיר שמשקף לה שווי חברה של כ-1.45 מיליארד שקל.

נזכיר כי ערב ההנפקה הראשונית של מימון ישיר החזיקה צור שמיר בשרשור (דרך החברה הבת ביטוח ישיר ודרך ישיר איי.די.איי אחזקות, כאמור) ב-75% ממניות מימון ישיר, ואילו אלטשולר שחם גמל ופנסיה החזיקה ב-19% מהמניות. בעלת מניות נוספת בחברה מלפני ההנפקה היא לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי, שהחזיקה לפני ההנפקה בשרשור (דרך ביטוח ישיר) ב-6% ממניות מימון ישיר.

צור שמיר שולטת במספר חברות החזקה שמרכזות את הפעילות בשלוש חברות עיקריות: חברת הביטוח איי.די.איי ביטוח, המוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר", חברת הנדל"ן המניב אדגר, ומימון ישיר.