נבחר הדירקטוריון החדש בישראכרט: תמר יסעור ואמנון דיק צפויים להתמודד על תפקיד היו"ר

האסיפה הכללית של ישראכרט בחרה אתמול בתמר יסעור, אמנון דיק, דני ימין, אילן כהן ובני שיזף כדירקטורים ה"רגילים" בחברה • צפריר הולצבלט ונעמה גת נבחרו כדח"צים ויצטרפו לשניים שמחכים להם - דליה נרקיס ואבי הוכמן

בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר
בית ישראכרט, תל אביב / צילום: איל יצהר

חברת כרטיסי האשראי ישראכרט מאשרת הבוקר את חשיפת גלובס מאמש בדבר תוצאות האסיפה הכללית של בעלי המניות, שבה נבחרו הדירקטורים החדשים בחברה.

כפי שפורסם אתמול באתר גלובס, תמר יסעור, אמנון דיק, דני ימין, אילן כהן ובני שיזף נבחרו לתפקיד דירקטור רגיל בחברה. מתוך חמישה אלה ייצא היו"ר הבא של החברה, כשככל הידוע יסעור ודיק כבר הביעו עניין מובהק בתפקיד, ומחזיקים ב"תוכניות עבודה" למה שצריך לשנות בחברה. מנגד, בעלי המניות בישראכרט, שחלקם הביע תרעומת מביצועי החברה עד כה כמו גם מהרוח הלא מספקת לתפיסתם שנשבה מההנהגה של החברה מאז הפכה לחברה ללא גרעין שליטה, השאירו מחוץ לדירקטוריון את הדירקטורים המכהנים מתי טל ויורם ויסברם, שנמצאים בבנק עוד מימי בנק הפועלים נזכיר כי בתחילה היו עוד שני מועמדים לתפקיד דירקטור רגיל בישראכרט - ארז יוסף, לשעבר בכיר בבנק הפועלים, ומי שראה עצמו כמתמודד על תפקיד יו"ר ישראכרט, ושי פלדמן, מנכ"ל סמלת.

כמו כן, חנה פריזן שהייתה בכירה בפועלים וצבי פורמן, לא יהיו דח"צים בחברה, וזאת משום שבעלי המניות בישראכרט בחרו בצפריר הולצבלט ובנעמה גת כדח"צים שיצטרפו לשני הדח"צים שכבר מכהנים בחברה: דליה נרקיס ואבי הוכמן.

עתה הדירקטוריון החדש של ישראכרט צריך לבחור ביו"ר החדש, שיחליף את היו"ר היוצא אייל דשא, שלא התמודד על כהונה נוספת בצל טענות שנשמעו כנגד ביצועי החברה תחתיו מצד בעלי מניות בחברה.

כמו כן, הרכב הדירקטוריון החדש של ישראכרט, שבניהול רון וקסלר, מהווה מעין השלמת ההיפרדות של החברה מהיותה חברה בת של בנק הפועלים, כשכל המועמדים שהיו קשורים לבנק הפועלים בשנים האחרונות לא נבחרו לדירקטוריון החברה.

בנק הפועלים החזיק במניות ישראכרט עד אפריל 2019, אז הוא הנפיק כשני שלישים ממניות חברת כרטיסי האשראי בעקבות הוראות חוק שטרום. חוק זה הורה לפועלים, וללאומי, להיפרד תוך זמן מוגבל מחברות כרטיסי האשראי שלהם. לאומי מכר את לאומי קארד לקרן ההשקעות הזרה ורבורג פינקוס, שהפכה את שם החברה שרכשה למקס. מוקדם יותר השנה השלים הפועלים את הפרידה ממניות ישראכרט כשחילק את יתרת המניות שהחזיק בה, כשליש מהמניות, כדיבידנד בעין לבעלי המניות של הבנק.

בעקבות הפרידה מהפועלים הפכה ישראכרט כבר ב-2019 לחברה ללא גרעין שליטה, הראשונה והיחידה מקרב חברות כרטיסי האשראי, שמפוקחות על ידי הפיקוח על הבנקים.