שופטים | בלעדי

שתי שופטות בערעור של שרון שפורר בסכסוך עם אפי נוה הוחלפו בשופטים אחרים

השופטת יהודית שבח פסלה עצמה מלדון בערעור של שפורר עקב העובדה שהאחיינית שלה החלה לעבוד במשרדו של נוה • השופטת שלומית יעקובוביץ הוחלפה מסיבה שהוגדרה ע"י דוברות הנהלת בתי המשפט כ"סיבה אישית"

שרון שפורר / צילום: שלומי יוסף
שרון שפורר / צילום: שלומי יוסף

שתי שופטות ששובצו לדון בערעור שהגישה העיתונאית שרון שפורר על גובה ההוצאות שנפסקו לטובתה בסכסוך בינה לבין יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, הוחלפו בשופטים אחרים - כך נודע לגלובס.

אחת משתי השופטות, השופטת יהודית שבח, פסלה את עצמה מלדון בערעור של שפורר עקב העובדה שהאחיינית שלה החלה לעבוד במשרדו של אפי נוה ב-10 במאי. השופטת השנייה שיועדה לדון בערעור, שלומית יעקובוביץ, הוחלפה מסיבה שהוגדרה על-ידי דוברות הנהלת בתי המשפט כ"סיבה אישית".

לאחר החלפת השופטות נערך היום (ב') הדיון בערעורה של שפורר בפני השופטים יונה אטדגי, שנותר בהרכב, ויעל בלכר וארז יקואל, שהחליפו את שבח ואת יעקובוביץ. מהתבטאויות השופטים בדיון היום עולה כי הם לא ימהרו לקבל את הערעור של שפורר או את כולו.

ב-22 בספטמבר 2019 קבע שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס, כי לשכת עורכי הדין וראש הלשכה הקודם, נוה, ישלמו הוצאות משפט ושכר-טרחת עורכי דין בסך כולל 70 אלף שקל לשפורר, לאחר שתביעת לשון הרע שהגישו נגדה נדחתה.

בהמשך, שפורר הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור על ההחלטה בעניין ההוצאות. באמצעות עו"ד יונתן קלינגר, שפורר טוענת כי יש להגדיל את סכום ההוצאות שנפסק על-ידי בית משפט עד לגובה של 969 אלף שקל, כגובה סכום התביעה שהוגשה נגדה ונדחתה.

יצוין כי גם השופט הס ביקש לפסול את עצמו מלדון בסכסוך במהלכו. הנימוק של הס היה ש"המניעות המפורטת (מלדון בתיק. ח',מ') נוצרה בשל שינוי נסיבות שאירע לאחרונה, בו הצטרפה בת זוגי, עו"ד שרון לובצקי-הס, כשותפה במשרד עורכי הדין עמית, פולק, מטלון ושות', אשר לחלק משותפיו קשר עם אפי נוה".

ואולם, שפורר ערערה לעליון על החלטת הפסלות של השופט הס, ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, קיבלה את הערעור וחייבה את הס לדון בסכסוך. חיות פסקה כי העובדה שבת זוגו של השופט הס עובדת כשותפה במשרד עורכי הדין עמית, פולק, מטלון ושות', שבו אחד השותפים מקיימים קשרי חברות עם עו"ד נוה - "אין די בה כדי להצביע ולו מבחינת מראית פני הדברים על חשש המצדיק את פסילת המותב".

תגובת דוברת הרשות השופטת: "הערעור נקבע (על-ידי המחשב) לדיון ביום 30.11.2020 לפני מותב הערעורים יהודית שבח, יונה אטדגי ושלומית יעקובוביץ. מסיבה אישית נבצר מהשופטת יעקובוביץ להשתתף בהרכב הערעורים ביום הדיונים שנקבע, ומשכך שובצה שופטת מחליפה לכל הדיונים ביום זה - השופטת יעל בלכר. במהלך הכנת התיקים לקראת יום הדיונים, הוברר כי לשופטת שבח מניעות החל מ-10.05.2020 ביחס למשרדו של עו"ד אפי נוה, משאחייניתה החלה לעבוד במועד זה במשרד אטיאס-נוה. משכך, שובץ לדיון שופט מחליף שהיה פנוי מדיונים בשעה הרלוונטית".