הקורונה עושה טוב לרמי לוי: עלייה של 8% בהכנסות והכפלה של הרווח הנקי ברבעון השלישי

בשורה העליונה רשמה הרשת צמיחה של כ-8% בהכנסות ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-1.66 מיליארד שקל • הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון קפץ בכ-64% לכ-77 מיליון שקל

רמי לוי / צילום: שלומי יוסף
רמי לוי / צילום: שלומי יוסף

בדומה לרשתות הסופרמרקטים האחרות, שנהנות מעלייה בביקושים על רקע מגפת הקורונה ודיווחו ברובן על תוצאות טובות ברבעון השלישי ומתחילת השנה, גם רשת  רמי לוי הציגה היום (ב'* דוחות חזקים.

בשורה העליונה רשמה הרשת צמיחה של כ-8% בהכנסות ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-1.66 מיליארד שקל. עלייה של 6.3% בפדיון חנויות הפועלות יותר משנה, לצד פתיחת שני סניפים חדשים ברמלה ובקריית גת, היו הגורמים העיקריים שתרמו לצמיחה.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון קפץ בכ-64% לכ-77 מיליון שקל, ושיעור הרווח התפעולי מסך המכירות עמד על כ-4.6% ברבעון זה, לעומת כ-3.1% ברבעון השלישי ב-2019. בשורה התחתונה דיווחה הרשת על הכפלת הרווח הנקי לכ-48 מיליון שקל ברבעון.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה רמי לוי עם צמיחה של 7.4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ואלה הגיעו לרמה של כ-4.8 מיליארד שקל. השורה התפעולית הצביעה על עלייה של 29% ברווח לרמה של כ-192 מיליון שקל (כ-4% מהמכירות), ובשורה התחתונה רשמה הרשת רווח נקי של כ-110 מיליון שקל, עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 40 מיליון שקל שייכנס לחשבונות העו"ש של בעלי מניות החברה ב-16 בדצמבר (כ-16 מיליון שקל לבעל השליטה והמנכ"ל רמי לוי המחזיק בכ-40% ממניות החברה).

מניית רמי לוי  מגיבה לדוחות בעלייה של 1.2%. בשנה האחרונה רשמה המניה התקדמות של 18%, ושווי החברה בבורסה הגיע לכ-3.1 מיליארד שקל.

כיום מפעילה רמי לוי 53 סניפי דיסקאונט (כולל 3 סניפים בזכיינות), ובכוונתה לפתוח שני סניפים נוספים עד סוף השנה. במקביל, הרשת, השולטת בחברת קופיקס, מפעילה בתוך הערים 35 סניפים של "סופר קופיקס" וממשיכה להסב סניפים לפורמט "רמי לוי בשכונה" (עד היום הוסבו 17 סניפים). בנוסף שולטת הרשת גם ברשת גוד פארם המונה כיום 26 סניפים, לאחר שמתחילת השנה נפתחו 8 סניפים חדשים של הרשת.

רמי לוי ציין היום כי "רבעון זה מוכיח שוב את המודל העסקי המוצלח של הרשת - צמיחה בשורת ההכנסות, למרות שאנו ממשיכים להוזיל את סל המוצרים לצרכן; לצד שיפור ברווחיות, למרות שהגדלנו את כמות העובדים על-מנת לחזק את מערך השירות ללקוחותינו הן בסניפים והן במכירות המקוונות - צורך שהתחזק נוכח משבר הקורונה. אנו ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה להגדלת היקפי הפעילות של הרשת, במסגרתה אנו פותחים סניפים נוספים הן בדיסקאונט והן בתוך הערים תחת המותג 'רמי לוי בשכונה', ופותחים סניפים נוספים בתחום הפארם באמצעות רשת גוד פארם".

לצד זאת, הוסיף לוי, "הגדלנו את מכירות המותג הפרטי לכ-20% מסך המכירות וכן הכפלנו את שיעור המכירות המקוונות תוך חודשים בודדים. אנו מחזקים את הקניות המקוונות על-ידי כך שנפתח מחסנים רובוטים, שבאמצעותם ניתן שירות בכל חלקי הארץ. בנוסף, בימים אלה אנו ממשיכים בפיתוח תחום התשלומים הדיגיטליים, בדגש על ארנק דיגיטלי, זאת תוך הסתכלות הצרכים המשתנים של קהל הקונים".