אמיליה מבקשת למזג לתוכה את אוברסיז בעסקת מניות

אמיליה מחזיקה כיום ב-43.1% ממניות אוברסיז, כך שמדובר על עסקה בהיקף של כ-122 מיליון שקל

עודד פלר, מנכ"ל אמיליה / צילום: פאול אורלייב
עודד פלר, מנכ"ל אמיליה / צילום: פאול אורלייב

חברת ההחזקות אמיליה פיתוח מבקשת לרכוש את הבעלות המלאה על החברה הבת, אוברסיז קומרס, בעסקת מניות. אמיליה  מחזיקה כיום ב-43.1% ממניות אוברסיז, כך שמדובר על עסקה בהיקף של כ-122 מיליון שקל לפי שווי השוק הנוכחי של אוברסיז שעומד על 215 מיליון שקל.

אמיליה, שבשליטת עודד פלר, דיווחה אתמול (א') כי פנתה לדירקטוריון אוברסיז  בהצעה לנהל משא ומתן לביצוע מיזוג משולש הופכי. במסגרת המיזוג המוצע, תרכוש אמיליה את כל מניות אוברסיז המוחזקות על-ידי בעלי מניות מקרב הציבור של אוברסיז, וזאת כנגד הקצאת מניות רגילות של אמיליה.

במקרה של השלמת עסקת המיזוג המבוקשת, יימחקו מניותיה של אוברסיז מהמסחר בבורסה, והיא תהפוך לחברה פרטית בבעלותה המלאה של אמיליה. העסקה תביא בין השאר לגידול בהון העצמי של אמיליה ואמורה לשפר את הסחירות במניותיה.

אמיליה נסחרת כיום לפי שווי של 520 מיליון שקל, כאשר בעל השליטה פלר מחזיק ב-83% ממניותיה. כך, שהנפקת מניות נוספות של אמיליה בהיקף של לפחות 122 מיליון שקל, תדלל את חלקו של פלר ל-67% לכל היותר.

אוברסיז עוסקת במתן שירותים לוגיסטיים על-ידי מסופי מכולות ומטענים, מחסני ערובה ומחסנים לוגיסטיים. באוגוסט 2018 רכשה אמיליה פיתוח 36.9% ממניות אוברסיז תמורת כ-132 מיליון שקל והפכה לבעלת השליטה בה.

אותן מניות נרכשו מידיהם של קרן פימי וגד זאבי, בעלי השליטה הקודמים של אוברסיז שגם הובילו את הנפקתה בבורסה בסוף 2016. בחודש אפריל האחרון ניצלה אמיליה את ירידות השערים החדות בבורסה לרכישת עוד כ-6.2% ממניות אוברסיז בהשקעה של כ-8.3 מיליון שקל.

אוברסיז סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2020 עם הכנסות בהיקף של 239 מיליון שקל, בדומה להכנסותיה בתקופה המקבילה אשתקד. למרות זאת, הצליחה החברה להגדיל את הרווח הגולמי ב-21% ל-59 מיליון שקל ואת הרווח הנקי לבעלים ב-123% ל-20.5 מיליון שקל.

באוברסיז ציינו כי השיפור בתוצאות נבע מעלייה בהיקף הפעילות במדינת גאנה ומצעדי התייעלות שנקטה הנהלת החברה, לצד הקלות שקיבלה בעקבות משבר הקורונה. אמיליה פיתוח סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה ברווח נקי של 42 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 12 מיליון שקל בלבד שרשמה בתקופה המקבילה אשתקד.

לאורך השנים האחרונות ביצעה אמיליה לא מעט מיזוגים ורכישות, בהן של החברות עמגל, אמיליה קוסמטיקס והמבדקה. ב-2015 נרכשה השליטה במנדלסון תשתיות מידי קבוצת נץ ב-100 מיליון שקל, וב-2018 נרכשה כאמור השליטה באוברסיז.

בראיון שנתן לאחרונה פלר לגלובס הוא התייחס בין היתר לכך שב-2019 נדרשה החברה למהלך התייעלות. "היינו צריכים מהלך של התייעלות והתכנסות", הוא אמר. "לקחת הכול, ולעשות סדר. סגרנו פעילויות לא כלכליות כמו קיסריה פולימרים, וצמצמנו את הפעילות של אמיליה קוסמטיקס בשני שלישים אחרי שתכננו לסגור אותה. הגדלנו פעילות בארה"ב" פירט, והוסיף: "נכנסנו ל-2020 יעילים ושריריים".