הוגש מחדש כתב האישום נגד רמי לוי תקשורת בגין פגיעה בפרטיות

כתב האישום המקורי בוטל לפני שלושה שבועות, מאחר שהפרקליטות חרגה ביומיים מהתקופה המוגדרת בהנחיות היועמ"ש ללא קבלת היתר • לאחר הביטול פנתה הפרקליטות למנדלבליט לקבלת האישור, ועם קבלתו הוגש היום התיק מחדש לביהמ"ש

שלט רמי לוי תקשורת / צילום: איל יצהר
שלט רמי לוי תקשורת / צילום: איל יצהר

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ב') מחדש כתב אישום נגד חברת רמי לוי תקשורת, אופיר אטיאס, חתנו של רמי לוי ודירקטור בחברה, ונגד שלומי ג'וליאן, מנהל אבטחה בחברה, לאחר שכתב האישום הקודם בוטל על ידי בית המשפט.

השופטת ג'ויה סקפה שפירא מבית משפט השלום בירושלים ביטלה לפני שלושה שבועות את כתב האישום המקורי שהוגש, מאחר שהפרקליטות חרגה ביומיים מהתקופה המוגדרת בהנחיות של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, ולאחר שהתיק הוגש ללא אישור כנדרש של מנדלבליט.

לאחר ביטול כתב האישום, פנתה פרקליטות מחוז ירושלים למנדלבליט לקבלת האישור, ועם קבלתו הוגש היום התיק מחדש לבית המשפט. זאת, ארבע שנים מאז התקבל בפרקליטות ותשע שנים לאחר ביצוע העבירות הנטענות.

כתב האישום מייחס לחברה ובכיריה עבירות חמורות של פגיעה בפרטיות, הפרת חובת סודיות ושימוש במאגרי מידע בניגוד לחוק בנוגע לעבירות שבוצעו בין השנים 2006-2011. לפי כתב האישום נעשה שימוש במאגרי מידע של החברה, לרבות שליפת נתונים של עובדי החברה, מכרים, אנשי תקשורת ועוד לצורך בירור עניינים עסקיים ואישיים של החברה ושל הנאשמים.

כך למשל כתב האישום מתאר כי ג'וליאן אחראי האבטחה ערך בדיקות במערכת על מספרם של שני עיתונאים, על רקע כתבה שלילית שפרסמו על החברה. עוד מתואר בכתב האישום כי בוצעו בדיקות לעובדי חברת בת של חברת רמי לוי, חברת "ביכורי השקמה", על רקע חשד להתארגנות להקמת ועד עובדים.

בנוסף נטען כי בשנת 2013 על רקע פריצה לביתו של אטיאס, שהיה מנכ"ל רמי לוי תקשורת באותה העת, ועל מנת לאתר חשודים בביצועה, ערך ג'וליאן, לבקשתו של אטיאס, בדיקות במערכת על מספרי הטלפון של אנשים שונים.

דוגמה נוספת המפורטת בכתה האישום מספרת על בדיקה שביצע ג'וליאן במערכת על מספרו של אדם בשל תביעה קטנה שהגיש כנגד חברת רמי לוי.

חברת רמי לוי תקשורת תקשורת היא חברת בת של רמי לוי שיווק השקמה, אחת מרשתות המזון הגדולות בישראל. רמי לוי תקשורת פועלת החל מדצמבר 2011 בשוק התקשורת הסלולרית ומציעה שירותי סלולר, מכשירי קצה ואביזרים נלווים לציבור במחירים זולים.

חברת רמי לוי תקשורת ואטיאס מיוצגים ע"י עורכי הדין ירון קוסטליץ ושמחה אלבחרי, וג'וליאן מיוצג ע"י עורכי הדין אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין ומשה וייס.