מקסימום תוצאות: עלייה של 30% בהכנסות מקס סטוק מתחילת השנה

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020, מציגה מקס סטוק עלייה בהיקף פעילותה, הרבה הודות לכך שהחברה המשיכה לפעול גם בזמן הסגרים • בסיכום רבעוני קפצו הכנסותיה ב-25% ל-262 מיליון שקל, ושיפור דומה נרשם בשורה התחתונה עם רווח נקי שהגיע ל-21 מיליון שקל

זהבית כהן / צילום: שלומי יוסף
זהבית כהן / צילום: שלומי יוסף

דוחותיה הכספיים של רשת המוצרים המוזלים מקס סטוק  לרבעון השלישי של השנה, הראשונים להתפרסם מאז החלו מניותיה להיסחר בבורסה בחודש ספטמבר, מעידים כי החברה שבשליטת קרן אייפקס והמייסד אורי מקס נמנית עם אותם עסקים שהצליחו ליהנות מהשפעות משבר הקורונה.

בסיכום הרבעון, וכן בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2020, מציגה מקס סטוק עלייה בהיקף פעילותה, הרבה הודות לכך שהחברה המשיכה לפעול גם בזמן הסגרים, בעיקר בזכות מכירות שביצעה בתחום ציוד המיגון "אליו נכנסה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה".

מתחילת השנה מקס סטוק גם הרחיבה את פריסתה ופתחה שני סניפים חדשים, ברעננה ובירושלים, וכך בסיכום רבעוני קפצו הכנסותיה ב-25% ל-262 מיליון שקל, ושיפור דומה נרשם בשורה התחתונה עם רווח נקי שהגיע ל-21 מיליון שקל.

למרות עלייה בעלות המכירות, מקס סטוק נהנתה מעליית הרווח הגולמי הרבעוני (ששיעורו מהמחזור נותר דומה), ועוד בסיכום רבעוני הציגה הרשת עלייה ביתר הוצאותיה, ובהן מכירה ושיווק, הנהלה וכלליות, וכן הוצאות אחרות - בהשפעת הנפקת מניותיה הראשונית ועוד, מה שלא מנע ממנה לשפר את שיעור הרווח התפעולי שלה.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסות מקס סטוק טיפסו ב-31% ל-734 מיליון שקל והרווח הנקי צמח ב-14%, ל-53 מיליון שקל.

במקס סטוק מציינים לגבי הפעילות במהלך משבר הקורונה, כי עם סיום הסגר הראשון, בחודש אפריל, החברה החלה לייבא "ציוד רפואי נדרש בתקופה זו, כדוגמת מסכות חד-פעמיות, סרבלים, מדחומים ללא מגע ועוד", וזאת במטרה "לצמצם את הפגיעה בהכנסות החברה בתקופת סגירת הרשת".

הלקוחות להם מכרה מקס סטוק את הציוד הרפואי הם מהשוק המוסדי, כדוגמת משרדי ממשלה ובתי חולים, וגם כיום ממשיכה הרשת להציע מוצרים דומים.

בעוד שבמהלך הסגר הראשון, מסוף חודש מרץ (26.3) ועד אמצע אפריל (18.4), סגרה מקס סטוק את כל סניפיה והוציאה את כל עובדי החנויות לחופשה ללא תשלום, במהלך הסגר השני שהוכרז בספטמבר (18.9) "נמשכה פעילות הרשת במתכונת מלאה בכפוף להנחיות שפורסמו", כך שנכון להיום כל עובדיה הוחזרו לפעילות (למעט חריגים).

עוד מוסיפה מקס סטוק בין היתר לגבי פעילותה מאז פרוץ המשבר בחודש מרץ, כי הרשת נקטה "מהלכי התאמה וחיסכון בהוצאות", וכן כי "היקף היבוא של החברה לא נפגע בצורה מהותית... ולהערכת החברה לא צפוי שינוי מהותי בטווח הקרוב".

חלק גדול מהמוצרים שמקס סטוק מציעה נרכשים בסין, שם החלה התפרצות הווירוס בתחילת השנה, ובעניין זה מציינת החברה, כי "ספקי הרשת בסין חזרו לפעילות כמעט מלאה, והתפרצות הנגיף כפי שהייתה בסין אינה משפיעה מהותית על המשך הפעילות מול הספקים. בין היתר, אין שינוי מהותי בתמהיל המוצרים שמייבאת החברה או במחיריהם".

עוד בולט לחיוב בדוחות מקס סטוק נתון המצביע על עלייה רבעונית של 17% במכירות הרשת בחנויות זהות (המסתכמת ב-2% מתחילת השנה), וזאת לפי מקס סטוק, "בעיקר כתוצאה מגידול בביקוש למוצרי פארם, ניקיון וכביסה, מטבח, כלי עבודה וחשמל".

כמו כן מציגה מקס סטוק עלייה בשיעורים דו-ספרתיים בהוצאה הממוצעת של לקוחותיה בחנויות מתחילת השנה. עלייה זו מגיעה בסיכום רבעוני ל-30% בחנויות קטנות ובחנויות גדולות ל-34%, בעוד שמתחילת השנה העלייה בהוצאה הממוצעת של לקוח עומדת על כ-20% בכלל החנויות.

מקס סטוק עוסקת במסחר קמעוני באמצעות הפעלת רשת חנויות דיסקאונט תחת השם 'Max - כאן קונים בכיף' ו-'Max 20' למגוון רחב של מוצרים לבית, ויש לה 50 סניפים ברחבי הארץ.

הרשת מציעה מגוון רב של מוצרים מקטגוריות שונות, בהם מוצרי עולם הבית, צעצועים ומוצרי פעוטות, כלים חד-פעמיים ומוצרי מסיבות, ציוד משרדי, ציוד לבית ספר ועוד.

מקס סטוק מתייחסת בדוחות לכוונתה של רשת האופנה פוקס להיכנס לתחום פעילות דומה, עם חתימתה על הסכמים לקבלת זיכיון להפעלת חנויות רשת הקמעונות Jumbo, ומציינת כי היא "לא צופה השפעה מהותית על פעילותה".

הנפקת מניותיה הראשונית של הרשת, בחודש ספטמבר האחרון, נהנתה מביקושים גבוהים, מה שהוביל להשלמתה לפי שווי חברה של כ-1.7 מיליארד שקל, במהלך שבמסגרתו מכרו בעלי השליטה בה, קרן הפרייבט אקוויטי AMI של אייפקס, ושותפיה, המייסד אורי מקס ואבן צ'ארלס ניומן, נתח מהחזקותיהם בתמורה כוללת של כחצי מיליארד שקל.

מאז ההנפקה טיפסה מניית החברה בכ-13%, כך שהיא משקפת למקס סטוק שווי נוכחי הנע סביב כ-2 מיליארד שקל. הנפקתה נחשבת להצלחה משמעותית וראשונה עבור קרן AMI שמובילה זהבית כהן, אשר משתייכת לקבוצת קרנות הפרייבט אקוויטי הזרה אייפקס ומשקיעה בחברות בינוניות בגודלן בישראל, אחרי שגייסה ב-2015 כחצי מיליארד דולר מגופים מוסדיים מישראל וגם מהעולם.