בפתאל סוגרים רבעון קשה אך רואים את האור בקצה המנהרה

הפסד נקי של כ-270 מיליון שקל לפתאל ברבעון השלישי • שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה: "נכון למועד פרסום הדוח הכספי בקופת המזומנים של החברה יש כ-1.5 מיליארד שקל שיתמכו בחברה עד לקבלת החיסון"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר
דוד פתאל / צילום: איל יצהר

חברת המלונאות פתאל החזקות  החזקות סיימה את הרבעון השלישי של 2020 עם ירידה של כ-55% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-677 מיליון שקל. זאת, על רקע מגפת הקורונה שפגעה קשות בפעילות מלונות הרשת. הרשת של פתאל, המנוהלת על ידי בעל השליטה, היו"ר והמנכ"ל דוד פתאל, כוללת כיום 217 בתי מלון בארץ ובחו"ל.

הרווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) ברבעון השלישי הסתכם
בכ-179 מיליון שקל, צניחה של 66% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה הציגה פתאל הפסד נקי של כ-270 מיליון שקל , בהשוואה לרווח של כ-65 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019. 

את תשעת החודשים הראשונים סיימה פתאל עם הכנסות של כ-1.64 מיליארד שקל, ירידה של 59% בהשוואה להכנסות של כ-4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) צנח בכ-79% בתקופה זו והסתכם בכ- 283 מיליון שקל, וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות עמד על כ-935 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה, ציין כי "בקופת המזומנים של החברה יש כיום כ-1.5 מיליארד שקל שיתמכו בחברה עד לקבלת החיסון לקורונה. איש אינו מופתע מההשפעה המהותית של מגפת הקורונה על דוחות החברה ברבעון השלישי של השנה, היות וידוע לכל שנאלצנו להפסיק את מרבית הפעילות של מלונות הרשת בארץ ובחו"ל, אך בזכות ניהול מדויק והצורך של לקוחותינו לצאת לחופשות, סיימנו אותו טוב מהמצופה. אנו מעריכים שאנו נמשיך לשאת את ההשפעה המהותית של הנגיף גם ברבעון הראשון של שנת 2021, אבל במקביל אנו צופים שבהתקיים מספר תנאים שאינם בשליטת החברה, ובהסתמך על הערכות של ארגון התיירות העולמי (UNWTO), ההכנסות בשנת 2021 ינועו בין 3.2-4 מיליארד שקל וה - EBITDAR ינוע בין 800 מיליון שקל לכ-1.25 מיליארד שקל".