חשש: איראן תנסה לפגוע בישראלים המגיעים לדובאי

זאת כנקמה על חיסולו של מדען הגרעין פח'ריזאדה • לפי מקור ישראלי, בימים האחרונים היו התייעצויות בין זרועות הביטחון ונבחנו דרכי אבטחה מוגברות לתיירים ואנשי העסקים הישראלים

יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד / צילום: AP
יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד / צילום: AP

כוחות הביטחון באיחוד האמירויות הגבירו כוננות בשל החשש כי איראן תנסה לפגוע בישראלים המגיעים לדובאי, נקמה על חיסולו של מדען הגרעין פח'ריזאדה. לפי גורם ביטחוני ישראלי, לאמירתיים הועברו התרעות על כוונה כללית של איראן לנקמה בדרך הזו, ברקע הגל הגובר של ישראלים המגיעים לאמירויות - ובעיקר לדובאי. לדברי הגורם, בימים האחרונים היו התייעצויות בין זרועות הביטחון בסוגיה, ונבחנו דרכי אבטחה מוגברות לתיירים ואנשי העסקים הישראלים.

בין השאר דובר על תגבור האבטחה הישירה על קבוצות המבקרות במרוכז, ועל אתרי תיירות ומקומות התוועדות מרכזיים. לישראלים נאמר כי בד בבד, האמירתיים מגבירים צעדי בטחון כמו נוכחות מוגברת, גלויה וסמויה, בשווקים, בשדה התעופה ובאתרים אחרים.

היום יצאה הטיסה המסחרית הראשונה של ישראייר לדובאי ובשבוע הבא תצטרף ארקיע. ההערכה היא כי בדצמבר יגיעו מישראל לאמירויות כעשרת אלפים תיירים ומבקרים ישראלים.

בדיווח באתרי חדשות בעולם הערבים נאמר כי האיראנים פנו בעת האחרונה ישירות להנהגה האמירתית והזהירו כי יגיבו כלפי האיחוד אם תהיה מתקפה אמריקאית עליהם. לפי הדיווח, האזהרה נמסרה ישירות מטהראן למוחמד בין זאייד, ולא ברור אם היא קשורה לחיסול המדען, או להערכות כי ממשל טראמפ ינסה לבצע תקיפה באיראן לפני תום כהונתו.