אקספון איבדה את הבכורה לפרטנר במספרי המתניידים בסלולר בנובמבר

פרטנר ניידה אליה 5,770 לקוחות נטו, ואקספון סיימה עם 4,000 בלבד • פלאפון ששמה לה למטרה לשמור על נתח השוק דווקא ננטשת, וסלקום חוזרת לגיוס חיובי

מטה פרטנר / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מטה פרטנר / צילום: שלומי יוסף, גלובס

נתוני הניודים בסלולר קצת מתעתעים בחודש החולף, ואת ההובלה תופסת חברת פרטנר, שמסיימת את החודש עם 5,770 ניודים (מנויים מצטרפים בניכוי נוטשים) ומדיחה את WE4G מבית אקספון שהובילה בפער גדול על מתחרותיה בשנה האחרונה ומסיימת עם 4,000 ניודים בלבד.

קשה לדעת על בסיס חודש אחד בלבד האם מדובר במגמה, אך יותר סביר להניח שמדובר בהאטה רגעית על רקע עזיבת המנכ"ל הקודם יעקב נדבורני, והעובדה שהמנכ"ל החדש אסף עופר רק נכנס לתפקידו. בכל מקרה זה לא היה צפוי כי מכונת הגיוסים אמורה הייתה לתפקד כרגיל גם חודשיים ללא מנכ"ל.

סלקום, שבחודשים האחרונים איבדה לקוחות במערכת הניידות, חוזרת לגיוס חיובי ואת החודש היא מסיימת עם 2,000 מתניידים חדשים. חברת הבת לעומת, זאת גולן טלקום שאותה רכשה, ממשיכה לאבד מנויים בקצב גבוה ואת החודש היא מסיימת עם נטישה של 3,900 מנויים כך שבסל הכל הקבוצה מאבדת מנויים.

פלאפון ששמה לה למטרה לשמור על נתח השוק דווקא ננטשת בניידות וייתכן כי הדבר קשור לעדכוני מחיר שהכריזה עליהם ולתגובה של לקוחות. החברה איבדה 4,100 מנויים - מספר לא אופייני לחברה.

הוט מובייל שנוקטת במדיניות יותר שמרנית בהצעות הפורמליות (לעומת המבצעים מתחת לקו שם היא אגרסיבית יותר) איבדה בנובמבר 3,000 לקוחות. השחקנים הקטנים דוגמת רמי לוי ו-019 מובייל סיימו עם מספר שלילי של כמה מאות מנויים ונראה שהשפעתם על התחרות בשוק נחלשת.

חשוב להדגיש כי השוק הסלולרי מוטה מחיר ולכן כל מבצע של חברה כזו או אחרת מאד משפיע על נתוני הניודים. זה אומר שכאשר חברות מאבדות כמה אלפי מנויים או מגייסות כמה אלפים בניודים אין לכך הרבה משמעות, ולכן יש לשים לב לתוצאות הכספיות יותר מאשר למספרי המתניידים, ושם הנתונים לא מעודדים בכל הענף.