לאחר שיצא מהמרוץ לדירקטוריון ישראכרט: שי פלדמן מצטרף לדירקטוריון מנורה מבטחים

מנכ"ל יבואנית הרכב סמלת ובעבר מנכ"ל AIG ישראל יצטרף למנורה מבטחים כדח"צ •  אייל דבי מלאומי על דוחות החברה: "החברה סגרה כמעט לחלוטין את הפער בינה לבין הפניקס והראל"

שי פלדמן / צילום: אמיר מאירי
שי פלדמן / צילום: אמיר מאירי

זמן קצר לאחר ששי פלדמן ויתר על האפשרות להצטרף לדירקטוריון חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, כשפרש מהמרוץ זמן קצר לפני האסיפה הכללית, הוא מצטרף לדירקטוריון קבוצת הביטוח מנורה מבטחים. קבוצת הביטוח מנורה מבטחים דיווחה אתמול על רבעון שיא עבורה במסגרת דוחות חזקים תוך שפרסמה זימון לאסיפה כללית שבה יאושר פלדמן כדח"צ. הוא צפוי להיכנס לתפקיד זה בתחילת 2021.

פלדמן מכהן כיום כמנכ"ל יבואנית הרכב סמלת כשקודם לכן הוא היה מנכ"ל AIG ישראל. בעבר פלדמן היה בשורת תפקידי ניהול בחברות בנות מקבוצת AIG העולמית. לפני ימים מועטים הוא פרש מיוזמתו מהמרוץ לחמשת תפקידי "חבר רגיל" בדירקטוריון חברת כרטיסי האשראי ישראכרט. במנורה מבטחים הוא יחבור למנכ"ל עבר אחר מענף הביטוח, יונל כהן, שגם מכהן בדירקטוריון מנורה מבטחים. כהן היה בעבר מנכ"ל מגדל.

בתוך כך נציין כי אייל דבי מנהל דסק אנליזה בלאומי שוקי הון, התייחס לדוחות הקבוצה לרבעון השלישי השנה באומרו כי "התוצאות שמנורה מבטחים מציגה נמצאות בראש טבלת ההשוואה" תוך שהוסיף כי "מזה תקופה לא קצרה, כמעט מדי רבעון, הביצועים של מנורה אינם נופלים משל אף חברה בתעשייה. במילים אחרות, אם להיות מעט יותר קונקרטיים, אזי נראה שהחברה סגרה כמעט לחלוטין את הפער בינה לבין שתי חברות הביטוח המובילות - הפניקס והראל השקעות (הכוונה ב"מובילות", היא בהיבט של תשואת ההון ההיסטורית הממוצעת). מה שכן, המשקיעים בהחלט זיהו זאת מבעוד מועד, כך שזה כבר מוצא את ביטויו בתמחור היחסי של המניות".

בשורה התחתונה כתב דבי כי "מניית מנורה מבטחים רשמה תשואה מכובדת ומרשימה מתחילת השנה, ועדיין, בהינתן הסיכון היחסי הנמוך של החברה, לצד הרווחיות הגבוהה שהיא מציגה, אנחנו סבורים שמכפיל הון של 0.82 מתמחר בחסר את המניה".

מנורה מבטחים  רשמה ברבעון השלישי רווח כולל של כ-312 מיליון שקל, כשהיקף הנכסים המנוהל על ידה כיום עומד על כ-231 מיליארד שקל. החברה מציגה את היקף הפרמיות, דמי הגמולים וחוזי ההשקעה השני בגובהו בענף, בעיקר הודות לכך שהיא הבעלים של קרן הפנסיה החדשה הגדולה בשוק.