אינטרקיור: הכנסות שיא של 22.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה

הכנסות החברה לתשעת החודשים הראשונים של 2020 עמדו על 37 מיליון שקל, גידול של 380% לעומת התקופה המקבילה • שיעור הרווח הגולמי עמד על 48%

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת אינטרקיור הודיעה על הכנסות של 22.5 מיליון שקל לחברה הבת בבעלות מלאה קנדוק ברבעון השלישי של השנה. התוצאות תואמות את הדיווח המקדים שלה מלפני מספר שבועות, בו דיווחה כי תרשום ברבעון הכנסות של לפחות 22 מיליון שקל ברבעון. מדובר בגידול של יותר מפי 8 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ויותר מפי 2 בהשוואה לרבעון השני של 2020. הצמיחה בהכנסות לעומת השנה שעברה, נובעת מיבוא של מוצרי קנאביס ממותגים בינלאומיים מובילים טילריי, אורגניגרם ואפריה, וכן מתחילת יצור בכמויות מסחריות של מוצרי קנדוק בהתאם לאסדרת הקנאביס החדשה של משרד הבריאות.

לפני כמה שנים, קנדוק הייתה אחת החברות הפחות בולטות בשוק הקנאביס, שהמובילות בו נקבעה על בסיס שיוך של חולים לחברה על ידי משרד הבריאות. מאז הפכה קנדוק לחברה מסחרית תחת בעלותה של אינטרקיור, כשהיא מנוהלת על ידי אלון גרנות, לשעבר סמנכ"ל בפרוטרום, מנכ"ל קנדוק, יחד עם אלכס רבינוביץ' מנכ"ל אינטרקיור ורוה"מ לשעבר אהוד ברק יו"ר אינטקיור, היא הפכה לאחת החברות המובילות בתחום מבחינת שווי שוק וכעת גם מבחינת הכנסות.

הכנסות החברה לתשעת החודשים הראשונים של 2020 עמדו על 37 מיליון שקל, גידול של 380% לעומת התקופה המקבילה.

שיעור הרווח הגולמי של אינטרקיור  לרבעון עמד על 50%, ולתקופת תשעת החודשים - 48%. הרווח התפעולי במגזר הקנאביס עמד על 6 מיליון שקל ברבעון, ו-6.3 מיליון שקל בתשעת החודשים. הרווח התפעולי של אינטרקיור כולה מושפע מהשקעת עבר בחברת ריג'נרה, שנמחקה השנה, אך אינה קשורה לתחום הקנאביס. להערכת החברה, תחילת היצור באתר הדרומי החדש של החברה, צפויה לשפר עוד יותר את הרווחיות התפעולית.

המחיקה של ריג'נרה משפיעה גם על הרווחיות הנקיה של החברה בתשעה החודשים, ובגינה נרשם הפסד נקי של 45 מיליון שקל. ברבעון לא הייתה לאירועי ריג'נרה השפעה, והרווח הנקי של אינטרקיור עמד על 2 מיליון שקל. החברה מציינת כי ה- EBITDA עמד על 7 מיליון שקל ברבעון.

בתקופת הדו"ח קיבלה קנדוק היתר יצוא מסחרי לאירופה, וברבעון הבא היא מצפה גם להתחיל לראות את השפעת היצוא. בשנה הקרובה עשוי להתקבל גם היתר חלקי או מלא ללגליזציה של קנאביס לצרכי פנאי, ואינטרקיור נערכה לכך עם המותגים הבינלאומיים ועם הרכישה של חברת הקנאביס לפנאי "כאן עולם". בקופת החברה 47 מיליון שקל, גידול של 12 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה, בזכות גיוס שנערך במהלך השנה ובזכות הגידול בהכנסות.