נאמן אי.די.בי בחר ברמי לוי לרכישת ישראייר

בדוח שהעביר הנאמן עו"ד אופיר נאור לבית המשפט, הוא מבקש לאשר את הצעת חברת בי.ג'י.איי לרכישת ישראייר • לוי הציע לשלם 75 מיליון שקל במזומן לצד הקצאת מניות עבור מלוא מניות ישראייר

רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס
רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס

חברת בי.ג'י.איי  של רמי לוי וחברת טעמן היא המציעה שנבחרה על-ידי הנאמן לנכסי אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, כרוכשת עבור ישראייר. בדוח שהעביר נאור לבית המשפט הוא מבקש לאשר את הצעת בי.ג'י.איי לרכוש את ישראייר ואת החברות הבנות שלה סקי דיל, נתור, דיזנהאוז תיירות נכנסת.

ההצעה של לוי היא לשלם 75 מיליון שקל במזומן עבור מלוא מניות ישראייר והקצאה של 15 אלף מניות רגילות של החברה לאי.די.בי, כך שאי.די.בי תחזיק ב-20% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה.

אחרי 24 חודשים ממועד השלמת העסקה תוצע הצעת רכש לכלל מניות החברה לרכישת כ-15 אלף מניות רגילות בעלות ערך נקוב של 1 שקל. המחיר בהצעת הרכש יעמוד על 1.70 שקל וישקף שווי חברה של 130 מיליון שקל לאחר הקצאת המניות.

בנוסף מתחייבת בי.גי.איי לוותר לאי.די.בי על החוב שהיא חבה לישראייר בסך של 5 מיליון דולר. העסקה תבוצע AS IS כשהצעת הרכישה תקפה עד ל-6.12.

בנימוקים בעד ההצעה ציין נאור את רכיב המוזמן בסך של 75 מיליון שקל לצד רכיב המניות והאפשרות לעלייה בשווי ניירות הערך, כשהוא מדגיש את האיתנות הפיננסית של בי.ג'י.איי, ש"סך המזומנים שלה גבוה מההון הנדרש לטובת עמידה בהצעה לרכישת ישראייר ומימון העסקה".

עוד הוא ציין את ההיתכנות הרגולטורית, משום שלחברה אין פעילות משיקה בתחום התעופה והתיירות, ואת הביטחונות שהפקידה בי.ג'י.איי בידי הנאמן.