כתב אישום: ניסה לפרוץ לבנק לאומי ולגנוב מיליוני שקלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד עו"ד עלי שריתח, שעפ"י החשד חדר לחשבונות לקוחות בנק לאומי בניסיון לגנוב 6.5 מיליון שקל

סניף בנק לאומי / צילום: בר אל, גלובס
סניף בנק לאומי / צילום: בר אל, גלובס

עורך דין חדר לחשבונות לקוחות בנק לאומי בניסיון לגנוב 6.5 מיליון שקל - כך עולה מכתב אישום שהוגש על-ידי פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט בעיר. הבנק זיהה פעילות חשודה, הביא לפתיחה בחקירה, ולקוחות הבנק לא ניזוקו.

כתב האישום מייחס לעו"ד עלי שריתח מאות עבירות של חדירה לחומר מחשב וניסיון לחדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות, קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה באיומים, הלבנת הון, גניבה ועבירות נוספות. שריתח הצליח לחדור לחשבונות הבנק 77 פעמים, ניסה לגנוב כ-6.5 מיליון שקל מ-32 חשבונות לקוחות הבנק והצליח לגנוב משלושה חשבונות של לקוחות הבנק סכום של 229 אלף שקל.

החקירה החלה לאחר שלאומי זיהה פעילות חשודה והעביר את המידע למשטרה, שפתחה בחקירה. החקירה התנהלה באופן סמוי, ולכן הסכום שנגנב מחשבונות הבנק הוחזר לחשבונות הלקוחות.

החזיק במידע אישי של מאות לקוחות

על-פי כתב האישום, שהוגש על-די עו"ד נתי בן חמו, שריתח החזיק במידע אישי על מאות לקוחות בנק לאומי. המידע כלל מספרי תעודות זהות, חשבונות בנק, שם משתמש, פרטי כרטיסי אשראי, מספר טלפון נייד וצילום תעודת הזהות של בעל החשבון.

במהלך החודשים יולי-אוקטובר 2020 ניסה שריתח מאות פעמים לחדור לחשבונות לקוחות לאומי דרך אתר האינטרנט של הבנק. באמצעות פרטי הזיהוי שהוציא מהמאגר שבידו, הצליח שריתח לנייד קווים של לקוחות לאומי בחברת פרטנר, זאת לצורך קבלת קוד אימות מהבנק במסרון כחלק מתהליך החלפת הסיסמה לחשבון הבנק. שריתח הצליח בדרך זו לשנות את סיסמאות הכניסה לחשבונות לקוחות הבנק.

במטרה לנייד את הקווים, פנה שריתח לחברת פרטנר, תוך שהציג את עצמו כבעל המנוי או כבעל סמכות לפעול במנוי, מסר פרטים מזהים שאינם שלו, וביקש לנייד את המספר לכרטיס "סים" שברשותו.

שריתח גם מואשם כי לאחר גניבת הכסף, העביר כספים גנובים לחשבון בנק של מכרים על-מנת להסתיר את מקור הכסף, והנחה אותם כיצד לפעול כדי להעביר אליו את הכסף במזומן. בהמשך, נטען, הוא איים על אחד מבני הזוג שאם יפנה למשטרה ויספר על מקור הכסף, הוא ירצח אותו ויפגע במשפחתו.

בנוסף, נטען בכתב האישום, לאחר מעצרו של שריתח, נשלחו אנשים מטעמו לביתו של אותו מכר, אשר איימו עליו באיומי אקדח שאם יפליל את הנאשם, הם ירצחו אותו ויפגעו במשפחתו. דקות לאחר מכן, אחיו של שריתח התקשר לבני הזוג ואיים עליהם שאם יפלילו את אחיו, הוא יפגע בהם, והציע להם כסף תמורת שתיקתם במשטרה.

מבנק לאומי נמסר: "לא הייתה כל דליפת מידע ממערכות בנק לאומי, והנתונים שהיו בידי העבריין הושגו ממקורות אחרים. הבנק, באמצעות מערכות ההגנה והניטור שלו, זיהה ישר את הפעילויות החשודות, מנע כל נזק ללקוחותיו ועדכן אותם בנושא, תוך החלפת פרטי הזיהוי למניעת שימוש חוזר בפרטים. לאומי העביר את כל המידע שהיה בידיו למשטרת ישראל, שביקשה לאפשר לנאשם להמשיך לפעול, וזאת לצורך חקירה סמויה שהביאה למעצר של חברי הכנופיה".

עוד נמסר מהבנק כי "לאומי מפעיל מדיניות הגנה קפדנית והדוקה על נכסיו ונכסי לקוחותיו וכאמור מבהיר באופן חד-משמעי כי לא הייתה כל חדירה של העבריין למערכות הבנק, ולא הייתה דליפת נתונים ממאגרי הבנק".

תגובת עו"ד אחמד מסרי המייצג את שריתח: "מרשי מכחיש את כל הנטען בכתב האישום. אין לו ולמיוחס באישומים כל קשר, והכל יתבהר בבית המשפט. חבל שהמשטרה טיפסה על הר גבוה, כאשר לא ידעה למצוא סולם לרדת ממנו. וכפי שחכמים אמרו, בסוף ההר יוליד עכבר".

*** חזקת החפות: יודגש כי עו"ד עלי שריתח לא הורשע בכל עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.