אלשטיין הגיש לעליון ערעור על מכירת דסק"ש למגה אור

במקביל ביקש אלשטיין כי ביהמ"ש העליון יוציא צו מניעה זמני שימנע את השלמת מכירת 82.26% ממניות דסק"ש לידי מגה אור ושותפיה טרם ההכרעה בערעור

אדוארדו אלשטיין / צילום: כפיר זיו
אדוארדו אלשטיין / צילום: כפיר זיו

איש העסקים אדוארדו אלשטיין אינו מוותר על רכישת מניות השליטה (82.26%) בחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש). היום הגישו אלשטיין וחברת יד לויים שבבעלותו ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר את מכירת המניות לחברת מגה אור ושותפיה לעסקה.

על-פי הודעת הערעור, על בית המשפט העליון לקבוע כי הצעתה של מגה אור לרכוש 82.26% ממניות דסק"ש היא פסולה, וכפועל יוצא מכך להצהיר כי ההצעה הזוכה היא של אלשטיין ויד לוויים. לחילופין בלבד, מבקשים המערערים מבית המשפט העליון לקבוע כי יש לקיים בפניו דיון הוכחות בשאלה האם הצעתה של מגה אור הייתה פסולה.

במקביל, הגישו אלשטיין ויד לויים לבית המשפט העליון גם בקשה למתן צו מניעה זמני, וזאת לצורך מניעת השלמת מכירת המניות למגה אור ושותפיה עד להכרעה בערעור על החלטת סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט חגי ברנר. את הבקשות הגיש אלשטיין באמצעות באי-כוחו, עורכי הדין פרופ' אבי וינרוט, אריק מגידיש ונתנאל לאופר.

השלושה מחליפים את עו"ד יוסי בנקל, שייצג את אלשטיין במכרז לרכישת מניות השליטה בדסק"ש ובדיונים בבית המשפט המחוזי בנושא. עם זאת, עו"ד בנקל ימשיך לייצג את חברת אירסה ואת חברת דולפין, דרכן שלט אלשטיין בעבר קבוצת אי.די.בי-דסק"ש,

בחודש ספטמבר האחרון הגישה אי.די.בי תביעה כנגד שתי החברות, לאחר שאלו נמנעו מלהזרים לה סכום של 70 מיליון שקל, עליו התחייבו בספטמבר 2019. החלטתו של אלשטיין שלא לבצע הזרמה זו, הובילה לפירוקה של אי.די.בי ולמינוי כונסי נכסים למניות השליטה בדסק"ש.

כונסי הנכסים, עורכי הדין רענן קליר ואלון בנימיני, בשיתוף עם נאמן אי.די.בי עו"ד אופיר נאור, הובילו מכרז למכירת מניות השליטה בדסק"ש. בסיומו של המכרז בחרו נושי אי.די.בי ברוב מוחץ של יותר מ-90% למכור את המניות לחברת הנדל"ן מגה אור, שבשליטת צחי נחמיאס, ולשותפיה, תמורת סכום של 1.1145 מיליארד שקל במזומן.

בעקבות ההכרעה הברורה המליצו בעלי התפקיד לבית המשפט לאשר את המכירה למגה אור ושותפיה, למרות טענתו של אלשטיין לפיה הצעתו הייתה גבוה יותר במונחים כספיים. סדן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשופט חגי ברנר קיבל את ההמלצה וקבע כי המניות יימכרו למגה אור ושותפיה. כעת תעמוד ההחלטה לבחינתו של בית המשפט העליון