בחריין | בלעדי

שת"פ נוצץ: הבורסות ליהלומים בישראל ובבחריין חתמו על הסכם משותף

שר התמ"ת של בחריין, זאייד בין ראשיד אל זייני, ועימו מנכ"ל הבורסה במנאמה ח'ליפה בין ח'ליפה, ויו"ר בורסת היהלומים, יורם דבש , חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בין הבורסה ליהלומים הישראלית לבורסה בבחריין • כוונת בחריין היא להסתייע בידע והניסיון הישראלים ביהלומנות כדי להיכנס לשוק העולמי

המרכז המסחרי של בחריין במנאמה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
המרכז המסחרי של בחריין במנאמה / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

שר התמ"ת של בחריין, זאייד בין ראשיד אל זייני, ועימו מנכ"ל הבורסה במנאמה ח'ליפה בין ח'ליפה, ויו"ר בורסת היהלומים, יורם דבש, חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בין הבורסה ליהלומים הישראלית לבורסה בבחריין, הסכם שלא היה בתכנון בראשון ונסגר רק אמש (ד').

לפי גורמים בבורסה הישראלית, השר אל זייני פנה אמש למארחיו הישראלים והביע עניין רב בגיבוש הסכם שיסייע לבחריינים להיכנס לענף. כזכור, בגלובס פרסמנו על ההסכם שנחתם בין בורסות היהלומים האמירתית, שהיא השנייה בגודלה בעולם והישראלית. השבוע נחנך המשרד האמירתי בבורסה ברמת גן ובשבוע הבא יחנך המשרד הישראלי בבורסה בדובאי.

בחריין מבקשת להיכנס גם היא למסחר ביהלומים, אבנים יקרות ובעיקר פנינים שבהם היא מתמחה. הכוונה היא להסתייע בידע והניסיון הישראלים כדי להיכנס לשוק העולמי. ליהלומנים הישראלים זה עוד שוק חדש שמאחוריו מסתתר שוק גדול בהרבה, זה הסעודי. בחריין משמשת לחברות הישראליות גשר למסחר עקיף עם סעודיה, והתקווה היא כי גם התחום הזה יתפתח.