תוצאות טובות לאנלייבקס בטיפול בחולי קורונה: 7 חולים קשה החלימו ואחד בדרך לשם

אנלייבקס פרסמה את תוצאות הביניים מהניסוי שלב 2 לטיפול ב-Allocetra בחולי קורונה במצב קשה וקריטי • הניסוי כלל 8 חולי קורונה, אשר גויסו לניסוי זה עד כה, 6 מהם במצב קשה ועוד 2 במצב קריטי

שי נוביק, יו"ר אנלייבקס. פונים לשוק האמריקאי / צילום: איל יצהר
שי נוביק, יו"ר אנלייבקס. פונים לשוק האמריקאי / צילום: איל יצהר

חברת אנלייבקס  הודיעה על תוצאות ביניים טובות מניסוי שלב II שלה, בו בחנה את התרופה שלה בחולים קשים בקורונה (Covid-19). מבין 8 חולים שטופלו, 6 במצב קשה ו-2 במצב קריטי, 7 החלימו באופן מלא ומצבו של חולה אחד השתפר ומוגדר כעת בינוני, ביום השישי לאחר הטיפול. לא היו תופעות לוואי משמעותיות לטיפול.

התרופה של אנלייבקס נועדה לטפל בשלב החמור ביותר של המחלה, בו מערכת החיסון תוקפת את הגוף. לעיתים בשלב הזה הווירוס כבר אינו פעיל או אפילו כבר אינו נמצא בגוף, אך התהליך שהחל במערכת החיסון, כבר בלתי ניתן לעצירה. המוצר של אנלייבקס פותח כדי לבצע בקרה על מערכת החיסון ולמנוע את השתוללותה. הוא פותח במקור כדי לטפל באותה התופעה כשהיא מתרחשת בעקבות זיהומים אחרים, עוד לפני שהגיעה הקורונה, אולם הפעולה על מערכת החיסון דומה, ללא תלות במקור הזיהום. המוצר המקורי של אנלייבקס לטיפול בקריסת מערכות בעקבות זיהומים שונים, נמצא גם הוא בניסויים קליניים.

אם מחברים את התוצאות הללו לתוצאות קודמות מניסוי של I של החברה, כבר 12 מטופלים בתרופה החלימו לגמרי לאחר שטופלו במוצר של אנלייבקס.

המוצר עדיין יצטרך לעבור ניסוי מבוקר, שכן בניסוי ללא קבוצת ביקורת בקבוצת חולים קטנה, אין לדעת כמה חולים היו מחלימים בעצמם. עם זאת, כשמדובר ב-12 חולים שמצבם היה קשה ובאמת נבחרו אקראית (ולא היה אפשר לנבא מראש כי יחלימו), התוצאה נראית מבטיחה.

בשעה זו עולה מניית אנלייבקס 29%, ושווי החברה עומד על כ-505 מיליון שקל. מניית החברה איבדה כ-30% מערכה מאז שהגיעו התוצאות מהניסויים המוצלחים בחיסונים של החברות פייזר ומודרנה, אשר שינו את התחזית לגבי המשך הצפוי של המגיפה. כעת המניה עולה שוב, ומחזירה את רוב הירידות.