המאבק על ישראייר חוצה גבולות: חברה אוסטרלית ובנק מקנדה הגישו הצעה לרכישתה תמורת 180 מיליון שקל

בנק ההשקעות הקנדי wadish capital והחברה האוסטרלית Amrock aviation הגישו הצעה משותפת לרכישת ישראייר בחלוקה של 51% ו-49% בהתאמה • מציעות לרכוש 100% מישראייר As is בתמורה ל-170 מיליון שקל במזומן, 7 מיליון שקל כבונוס לעובדים וויתור על החוב של אי.די.בי

ישראייר. שנתיים על המדף / צילום: Shutterstock
ישראייר. שנתיים על המדף / צילום: Shutterstock

המאבק על חברת ישראייר חוצה גבולות. בנק ההשקעות הקנדי wadish capital, שבבעלות הישראלי ד״ר שלמה עובדיה, והחברה האוסטרלית Amrock aviation Australia הגישו הצעה משותפת בחלוקה של 51% ו-49% בהתאמה לפיה הן מציעות לרכוש 100% מישראייר As is בתמורה לתשלום של 170 מיליון שקל במזומן, 7 מיליון שקל כבונוס לעובדים אחרי הקלוזינג, ויתור על החוב של אי.די.בי לחברה ושהיקפו 16.3 מיליון שקל והתחייבות כללית להשקיע בחברה.

את המציעים מייצג עוה״ד יורם ראב״ד. מדובר בהצעה הגבוהה ביותר שהגישו לחברה.

בישיבה שנערכה מוקדם יותר היום, טרם פרסום ההצעה האוסטרלית, בנוכחות מחזיקי אג״ח ט׳ ובה דנו על ההצעות לרכישת ישראייר לרבות המלצת הנאמן להצעה של רמי לוי באמצעות חברת בי.גי.איי, עלה כי בכוונת החברה לשפר את הצעתה בכ-10 מיליון שקל (5 מיליון שקל לסכום הרכישה ועוד 5 מיליון שקל לחוב).

נציגי כנפיים גלובל ליסינג שעלו לדיון שנערך בזום ניסו לשכנע את הנוכחים בעדיפות ההצעה שלהם שמשלבת מניות ותשלום מזומן ילד עם הצעה להשביח את מטוסי ישראייר באמצעות שני מטוסים שמצויים ברשות כנפיים.

גם הצעתו של רמי לוי תצטרך לעבור מקצה שיפורים בזווית רכיב המניות שהיא כוללת באופן שבו תובטח למחזיקי האג"ח יתרת מניות שלא תוכל להידלל בעתיד לפני שהמניות יוכלו להתממש (בטווח של 24 חודשים). ובכך יובטח שווי כחברה שמשתקף מההצעה והעומד על 101 מיליון שקל. רכיב המזומן מתוכו עומד על 75 מיליון שקל, השאר במניות. כמו כל המציעים, גם במתווה של רמי לוי וגם בזה של כנפיים החוב שחבה אי.די.בי לישראייר ושהיקפו 5 מיליון דולר - יימחק.

יש להניח שגם המציעים האחרים בהן דור אלון של מוטי בן משה וקרן פורטיסימו עוד לא אמרו את מילתם האחרונה וייתכן שאף יוגשו הצעות ממציעים חדשים.

בדיון שנערך אף הושמעו קולות שהביעו ספק האם נכון בכלל למכור את החברה שנמצאת במומנטום חיובי לצד הבעת האמון במנכל החברה אורי סירקיס שמבחינת בעלי האג"ח צריך להישאר ולהוביל את החברה לאחר מכירתה.

ביום שני הקרוב תתקיים הצבעה מכרעת לעתיד המכירה של ישראייר, אז גם יתברר האם מחזיקי האג"ח ילכו עם המלצת הנאמן לכיוונו של רמי לוי או שיבקשו מבית המשפט לשקול רוכש אחר ובניגוד להמלצת הנאמן שמינה בית המשפט בעצמו.