אחרי הפרישה ממלאנוקס: איל וולדמן מצטרף לדירקטוריון הסטארט אפ פליופס

בחודש שעבר וולדמן פרש ממלאנוקס, חצי שנה אחרי שנרכשה על ידי אנבידיה • מלאנוקס היתה אחת המשקיעות בפליופס ב-2018 וכעת וולדמן ישמש כדירקטור בחברה

איל מלאנוקס / צילום: יונתן בלום
איל מלאנוקס / צילום: יונתן בלום

אחרי שפרש בחודש שעבר ממלאנוקס אחרי 20 שנה, איל וולדמן מצטרף לדירקטוריון חברת הסטארט אפ הישראלית פליופס (Pliops). מהחברה נמסר כי "הצטרפותו של וולדמן לדירקטוריון פליופס היא חלק מהיערכות החברה לקראת שלב ההשקה המסחרית של מעבד האחסון שלה ברבעון הראשון של 2021".

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, וולדמן הודיע על סיום תפקידו בחברה בתחילת נובמבר, חצי שנה לאחר שמלאנוקס, החברה שהקים וניהל במשך שני עשורים, נמכרה לאנבידיה תמורת 6.9 מיליארד דולר. בראיון ראשון שנתן לגלובס בעקבות הפרישה סיפר וולדמן כי אינו מתכוון להקים חברה חדשה והוא יתמקד לפחות בשלב הראשון בניהול השקעותיו האישיות. וולדמן כבר מכהן כדירקטור בחברת צ'ק פוינט וכעת מצטרף גם לדירקטוריון של סטארט-אפ צעיר יחסית, שמלאנוקס היתה אחת ממשקיעותיו הראשונות.

פליופס הוקמה ב-2017 ושואפת להפוך מרכזי נתונים (דטה סנטר) למהירים ויעילים יותר. הטכנולוגיה של החברה מאיצה את פונקציות האחסון כדי להתמודד עם נפחי נתונים גדולים. פליופס גייסה עד כה 45 מיליון דולר והחברה מעסיקה 65 עובדים בישראל וארה"ב. מייסדי החברה הם אורי בייטלר (מנכ"ל), משה תואיתו (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואריה מרגי (יו"ר).

מלאנוקס קפיטל, זרוע ההשקעות של מלאנוקס, השקיעה בפליופס כבר ב-2018, השקעה שעברה כעת לאנבידיה. משקיעים נוספים של החברה הם ויולה ונצ'רס, סופטבנק ונצ'רס אסיה, אינטל קפיטל SOMV, וגם ווסטרן דיגיטל.

וולדמן מסר כי "פליופס נותנת מענה לסוגיות המאתגרות ביותר עבור מפתחי מרכזי נתונים - ובראשן צוואר הבקבוק שנוצר כתוצאה מהגידול המאסיבי של נתונים המאוחסנים במדיה מהירה של פלאש, אל מול המוגבלות של משאבים חישוביים קיימים. הפתרון של פליופס מהווה חדשנות בתפיסה ובטכנולוגיה ואני מצפה בכיליון עיניים לעבוד עם הצוות".

בייטלר, מייסד ומנכ"ל פליופס, מסר: "אני נרגש מהצטרפותו של איל לדירקטריון החברה. החזון של פליופס הוא לחולל שינוי מהפכני באופן שבו מרכזי נתונים עובדים היום ולכן הניסיון הרב של איל, הקשרים וההבנה העמוקה שלו את המוצר והשוק, הינם בעלי ערך משמעותי ליכולת הצמיחה והגשמת החזון שלנו".