מסתמן: החודש יגיעו לישראל 4 מיליון מנות חיסון לקורונה

החיסון יספיק לשני מיליון אזרחים שיהיו הראשונים להתחסן • בשלב זה, למשרד הבריאות אין עדיין תוכנית חיסונים מאושרת, אך ככל הנראה יחוסנו תחילה עובדי מערכת הבריאות, ולאחר מכן אוכלוסיות בסיכון

החיסון של חברת "ביונטק" ופייזר / צילום: אתר החברה
החיסון של חברת "ביונטק" ופייזר / צילום: אתר החברה

יום לאחר שהודיעה ממשלת בריטניה כי תחל בקרוב לחסן את אזרחיה נגד וירוס הקורונה, מסתמן כי כבר בחודש הקרוב יגיעו לישראל 4 מיליון מנות חיסון של חברת התרופות "פייזר", עבור שני מיליון אזרחים שיהיו הראשונים להתחסן.

לאחר שהוערך לאחרונה כי החיסון יגיע ב"טיפטופים" של עשרות או מאות אלפי חיסונים בשלב הראשון, מדובר כעת על כמות משמעותית בהרבה. בשלב זה, למשרד הבריאות אין עדיין תוכנית חיסונים מאושרת, אך ככל הנראה יחוסנו תחילה עובדי מערכת הבריאות, ולאחר מכן אוכלוסיות בסיכון.

החיסון של פייזר הוא הראשון שמושק לשווקים, לאחר שאתמול (רביעי) אושר החיסון לשימוש בבריטניה, עוד לפני ארצות הברית והאיחוד האירופי. בסוף השבוע שעבר הגישה החברה את הבקשה לאשר את החיסון ל-FDA, שם מקווים לאשר את החיסון ב-10 בדצמבר. על פי תוצאות שפרסמה פייזר, החיסון גילה יעילות של 95% בשלב השלישי לניסוי.

לישראל אין מערך מקביל הדומה ל-FDA, ועל כן לרוב ישראל מאשרת שימוש בתרופות או בחיסונים בהתאם להחלטת מנהל התרופות האמריקאי. עד עתה, טרם קיבלו חיסוני הקורונה את אישור המנהל, ולכן גם אם החיסון ינחת בישראל בקרוב, מבצע חיסון האוכלוסיה ימתין עד לקבלת האישורים ב-FDA.