גבי אשכנזי נפגש עם שר החוץ הירדני איימן א-ספדי

בפגישתם דנו שרי החוץ במספר נושאים, ביניהם סוגיית מסגד אל אקצא והתרעות לפיגועים אפשריים מצד ארגוני טרור איראניים • בהודעה שפורסמה בירדן נאמר כי א-ספדי העלה את סוגיית חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים על רקע בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית

גבי אשכנזי, הדיון בוועדת המשנה למודיעין / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
גבי אשכנזי, הדיון בוועדת המשנה למודיעין / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום בגשר אלנבי עם עמיתו הירדני איימן א-ספדי. הפגישה התקיימה לאחר פנייה של הירדנים, ובה עלו כמה סוגיות מעשיות, ובהן חידוש היתרי המסחר של חקלאים ירדנים עם הרשות הפלסטינית, והגדלה של מספר הפלסטינים היכולים לעבור בגשר אלנבי.

בהודעה שפורסמה בירדן נאמר כי א-ספדי העלה את סוגיית חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים על רקע בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארצות הברית.

יו"ר הרשות אבו מאזן ביקר ברבת עמון שלשום ונועד עם המלך עבדאללה. אבו מאזן מנסה לקבל תמיכה לוועידה אזורית בשיתוף ירדן ומצרים, מעין תגובת נגד פלסטינית להסכמי השלום עם מדינות המפרץ. לפי גורם מדיני, בשיחה בין אשכנזי לא-ספדי עלתה גם הסוגיה הזו כשהירדנים ביקשו לקבל את תגובת ישראל ליוזמה.

בשיחה עלו נושאים נוספים, ובהם ההתרעות לפיגועים אפשריים מצד ארגוני טרור מסונפים לאיראן, כתגובה אפשרית לחיסול מדען הגרעין פכריזאדה. כן עלתה סוגיית מסגד אל אקצא, שם לירדנים השפעה באמצעות הוואקף. החשש הוא כי תיירים מהאמירויות ובחריין הצפויים להגיע לשם, יזכו לקבלת פנים עוינת כפי שכבר קרה, וירדן קיבלה פניות בעניין הן מישראל והן מהמפרציות.