שירביט החליטה: לא נשלם את דרישות הכופר לתוקפי הסייבר

חברת הביטוח הנתונה למתקפת סייבר בימים האחרונים החליטה להתייחס לתוקפים כ"טרוריסטים" ולא לשאת ולתת איתם • מנכ"ל שירביט, צביקה ליבושור: "החברה לא תיכנע לטרור מסוג זה ותפעל בדרכים העומדות לרשותה להגן על לקוחות החברה ועל המידע המצוי בחברה"

בנין חברת ביטוח שירביט, נתניה / צילום: תמר מצפי, גלובס
בנין חברת ביטוח שירביט, נתניה / צילום: תמר מצפי, גלובס

חברת הביטוח שירביט, שנתונה בימים האחרונים למתקפת סייבר נרחבת ודרישת כופר, הודיעה היום (ו') כי היא החליטה שלא להיענות לדרישות הכופר מהתוקפים. בחברה הוסיפו כי הם ימשיכו לפעול בכל המישורים כדי להגן על המידע של לקוחות החברה ועובדיה.

נזכיר כי בנוסף לטיפול באופן פרטי, החברה מלווה מקרוב ע"י שורת גורמים ממלכתיים המעורבים בניהול האירוע. בשירביט מדווחים כי במהלך משא ומתן שנוהל לאורך כל הלילה האחרון, הגיעו כל הגורמים המקצועיים בחברה ואלו המסייעים לה למסקנה גורפת כי למתקפת הסייבר יש עניין בפגיעה אסטרטגית בשירביט וכי לא עומד מאחוריו מניע כספי כלשהו.

הנהלת שירביט החליטה לנקוט בשיטת פעולה חריפה ולנהוג בתוקפי הסייבר ולא להיכנע לאיומים מתוקפים בעלי מניעים אסטרטגיים. במקביל מציינים בחברה כי אנשיה ממשיכים לעקוב אחר כל התפתחות ומעדכנים את לקוחות שירביט באופן שוטף.

בחברה ציינו כי שירביט פועלת בתיאום ובליווי צמוד של מערך הסייבר הלאומי, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, משטרת ישראל, הרשות להגנת הפרטיות וגורמים ממלכתיים נוספים.

ממנכ"ל שירביט, צביקה ליבושור, נמסר כי: "שירביט מתמודדת עם מתקפת סייבר עוינת שמאחוריה עומד גורם המבקש לבצע פגיעה אסטרטגית. החברה לא תיכנע לטרור מסוג זה ותפעל בדרכים העומדות לרשותה להגן על לקוחות החברה ועל המידע המצוי בחברה, בתיאום עם כלל הרשויות הממלכתיות המלוות מקרוב מאוד את ניהול האירוע".