עמיר פרץ: נמליץ לפתוח 40 קניונים מיום שני; יולי אדלשטיין: נתנגד

קבינט הקורונה צפוי לדון מחר בהרחבת הפיילוט לקניונים נוספים • שר הכלכלה עמיר פרץ יציג מחר את ממצאי הביניים לגבי הפיילוט, שהוגדר כ"הצלחה" • משרד הבריאות צפוי להמליץ שלא לפתח קניונים נוספים

קניון איילון לאחר פתיחתו במסגרת הפיילוט / צילום: כדיה לוי
קניון איילון לאחר פתיחתו במסגרת הפיילוט / צילום: כדיה לוי

משרד הכלכלה ממליץ לאשר מחר (א') בקבינט הקורונה את פתיחת הקניונים לפי הפיילוט שהתקיים בשבוע האחרון במספר קניונים מצומצם. במצגת שיציג מחר שר הכלכלה עמיר פרץ בקבינט מפורטים ממצאי הביניים שעיבד צוות בין משרדי של המל"ל, הבריאות, האוצר והכלכלה מימי הפיילוט והוא מוגדר כ"הצלחה" לאחר שהקניונים "צייתו בצורה מקסימלית להוראות". על-פי הנתונים, לאורך ימי הפעילות בקניונים התפוסה עמדה על 29% בממוצע בכל הקניונים, אך בקניונים הגדולים של עזריאלי ומליסרון עמדה התפוסה בפועל על כ-75% בשבוע האחרון.

עוד על-פי הנתונים שאיגד הצוות הבינמשרדי, לאורך כל תקופת הפעילות שיעור מפרי ההנחיות בשל אי עטיית מסכה עמד על כ-0.37% בלבד ופחות מהיעד המקסימלי שנקבע ועמד על 2.5%. בנוסף דיווחו 88% מהקניונים על החלפת האוויר שלוש פעמים בשעה ו-100% דיווחו על לפחות שני סבבי חיטוי ביום. כמו כן הקניונים עמדו גם בתקן מספר הסדרנים הנדרש להימצא בכל שעה. מאחר שיום פתיחת הקניונים היה בבלאק פריידי עמד אז מספר ההתקהלויות הלא מותרות בקניונים על מספר גבוה של 80, אך משם ירד לכ-22-34 ביום ובממוצע - שניים ביום בכל קניון.

השר פרץ אמר הערב כי "העבודה המקצועית שנבחנה בפיילוט שהוביל משרד הכלכלה מייצרת את כל הכללים שיאפשרו את פתיחת כל הקניונים ולכן אוביל עמדה זו בישיבת הקבינט מחר. אני מקבל את עמדת משרד הכלכלה לפתוח 40 קניונים החל מיום שני הקרוב תוך אכיפה משמעותית". לעומתו, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין בחדשות 12 הערב כי בכוונת המשרד שלא להמליץ על פתיחת כל הקניונים, למרות שהם עמדו בתנאי הפיילוט.

מחר יידרשו משרדי הבריאות והאוצר לחוות גם כן את דעתם בנושא ורק לאחר מכן תתקבל החלטה האם להרחיב את הפיילוט או לסגור את הקניונים עד לירידה משמעותית בממדי ההדבקה. במהלך השבוע האחרון אמרה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרועי כי מקדם ההדבקה נמצא בעלייה מתמדת והערב כבר מתקיים במשרד דיון נרחב בנושא, כאשר עמדתו של שר הבריאות כבר נאמרה ונראה שצפוי עימות מחר בישיבת הקבינט.