בחריין הודיעה כי לא תייבא לשטחה מוצרים מההתנחלויות

ההודעה של סוכנות הידיעות של בחריין מנוגדת לעמדה שהציג שר המסחר הבחרייני זאייד בין זיאני בביקורו השבוע בישראל • בין זיאני ציין כי לא תהיה הבחנה בין מוצרים, אך הפלסטינים מתחו ביקורת על כך והיום נמסר כי דברי השר לא הובנו

קו הרקיע של בחריין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
קו הרקיע של בחריין / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

סוכנות הידיעות השל בחריין דיווחה כי הממלכה לא תייבא לשטחה מוצרים מההתנחלויות. הפרסום נוגד לעמדה שעליה הצהיר שר המסחר זאייד בין זיאני בביקורו השבוע בישראל.

אל זיאני אמר במפגש עם עיתונאים בירושלים כי בחריין לא תעשה הבחנה למוצרים שיגיעו מישראל, לא תסמן כפי שעושים בחלק מאירופה ולא תבדוק אם יוצרו בהתנחלויות או ברמת הגולן. הפלסטינים מתחו ביקורת על ההתבטאות, ובפרסום היום בבחריין נאמר כי דברי השר לא הובנו.

הידיעה נוגדת גם את רוח הביקור של אל זיאני בישראל, שבו השתדל מעל ומעבר להראות את רצונה של ארצו בקיום קשרי מסחר הדוקים עם ישראל, ובד בבד לשתף עמה פעולה נגד מי שמאיים כדבריו על האיזור כולו, איראן.

אל-זייאני הבהיר כאמור כי בחריין לא תסמן סחורות ושירותים המגיעים מההתנחלויות ביהודה ושומרון או מרמת הגולן: "לדידנו הכל מה שמגיע מישראל ישראלי - ואנחנו לא עושים אבחנה בין אזור לאזור". בתשובה לשאלת גלובס אמר כי הוא מקווה שהפלסטינים יצטרפו למהלכים באזור באמצעות המסחר והכלכלה ואם כך יקרה העסקים יובילו את הפוליטיקה. הוא הזכיר כי במנאמה, בירת בחריין, התקיימה ועידת השלום, שבה הוצגה התוכנית הכלכלית לאזור וחלק ניכר בה נועד לשפר את רמת החיים של משקי הבית הפלסטינים, מתוך הבנה כי זה תנאי הכרחי לשלום אמיתי.