מסביב לעולם בביטקוין: המשפחה שמכרה את נכסיה והשקיעה אותם במטבע הדיגיטלי

משפחת טאיהוטו ההולנדית החליטה להשקיע את כל רכושה במטבע הדיגיטלי ומאז היא מסתובבת בעולם ומנסה לשכנע זרים ביתרונותיו • בשבוע שעבר התקרב מחיר הביטקוין לשיא של כל הזמנים, ואנליסטים חוזים שיגיע לשווי של 300 אלף דולר עד השנה הבאה

שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP
שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP

בגבול בין בולגריה וטורקיה, המטבע הדיגיטלי ביטקוין לא מקובל כאמצעי תשלום עבור שירותי מעבר הגבול. לרוב האנשים הדבר אינו מהווה בעיה, אך עבור משפחת טאיהוטו, זה מסבך את הטיול המשפחתי שלהם. המשפחה ההולנדית בעלת חמש הנפשות החנו את המכונית והתחילו לחפש דרך לעבור את הגבול תוך שימוש במטבע הקריפטו. 

במשך ארבע שנים, המשפחה התקיימה מביטקוין בלבד. אחרי שהמירו את כל הנכסים שלהם, מהפנסיות והמכוניות ועד לבגדים והצעצועים, אי שם ב-2017 הם החליטו להמר על המטבע הדיגיטלי, כשמטבע ביטקוין אחד היה שווה 900 דולר. הם נשבעו לא לשלם עבור שום שירות או מוצר אי פעם, אלא אם הרכישה נעשית בביטקוין. 

במעבר הגבול, המשפחה החליטה לחכות לאדם שיהיה מוכן להחליף איתם מזומן עבור ביטקוין. כשמצאו תייר שכזה, אחרי שהסבירו לו על יתרונות המטבע, הם התקינו לו ארנק ביטקוין בפלאפון וביצעו את ההחלפה. "כל המאורע הוביל לצעקות. אשתי והילדים לא היו שמחים. אבל כשאתה חי את חיי הביטקוין, יש גם מורדות", סיפר אב המשפחה. 

הערים בהם תוכלו לקנות הכל עם ביטקוין

מאז שהמשפחה הימרה על הביטקוין, הם טיילו בארבעים מדינות ברחבי העולם. אימוץ משמעותי של המטבע  הפך את חיי המשפחה לקלים יותר, אך בכל זאת על מנת להסתדר רק עם המטבע הדיגיטלי, המשפחה הייתה צריכה מדי פעם לחשוב על פתרונות יצירתיים - בין אם בסחר חליפין, התמקחות, כרטיסי אשראי של ביטקוין או שכנוע של סוחרים לקבל את מטבע הקריפטו. 

לטענת המשפחה, יש שני מקומות בעולם שאפשר לשלם בהם על הכל בביטקוין: בבירת סלובניה לובליאנה, ובכפר איטלקי קטן בשם רובראטו (Rovereto). במקומות האלה, הם יכלו לתקן את המכונית שלהם, ללכת לקולנוע, לשלם מסים ולהסתפר אצל הספר - והכל תמורת ביטקוין. "לדעתי, כל מדינה ועיר בעולם יכולים לאמץ את הביטקוין כאמצעי תשלום", אמר אבי המשפחה, והתבדח - "אמרתי לאנשים שאני לא אסתפר עד שאמצא ספר שמקבל ביטקוין. ואז נכנסתי למספרה וקיבלו שם ביטקוין ואמרתי לעצמי "אוי לא! אני צריך להסתפר!". 

ביום שלישי האחרון הגיע מחירו של הביטקוין בבורסות הקריפטו עד לרמה של 19,846 דולר - מחירו הגבוה ביותר מאז 17 בדצמבר 2017. היום, עם פתיחת השבוע, מחיר הביטקוין כ-19,200 דולר, כאשר אנליסטים מניחים שיש למטבע הקריפטו אפילו עוד מקום לצמוח, וחלקם אף חוזים עלייה ל-300 אלף דולר עד לשנה הבאה. בשל התחזיות הגבוהות הללו, משקיעים רבים כרגע מעדיפים "לשמור" את הביטקוין שלהם ולא לבזבז אותו.