אתר הסחר הסיני JD.COM הוא הראשון שמקבל תשלומים במטבע היואן הדיגיטלי

המהלך שהשיקה ענקית הקמעונות המקוונת הסינית, נעשה במסגרת תוכנית ניסיונית של חלוקת מטבעות יואן דיגיטלי לתושבי העיר סוג'ואו על ידי הבנק המרכזי של סין

יואן דיגיטלי / צילום: שאטרסטוק
יואן דיגיטלי / צילום: שאטרסטוק

ענקית הסחר האלקטרוני הסינית JD.COM הכריזה בשבת כי נהפכה לפלטפורמה המקוונת הראשונה שמקבלת תשלומים במטבע הדיגיטלי הריבוני של ממשלת סין. חברת JD Digits, זרוע הפינטק של ג'יי.די.קום, תקבל את היואן הדיגיטלי כתשלום עבור כמה מהמוצרים בקניון האינטרנטי שלה.

אתר JD.COM הוא אחד משני האתרים הסיניים המובילים במגזר הסחר האלקטרוני, לצד עליבאבא. מניית JD.COM נסחרת בבורסת הונג קונג לפי שווי שוק של 1.04 טריליון דולר הונג קונגי (כ-134 מיליארד דולר).

הצעד שעליו הכריזה אתמול החברה בחשבון ה-WeChat הרשמי שלה, נעשה במסגרת תוכנית ניסיונית של חלוקת מטבעות יואן דיגיטלי לתושבי העיר סוג'ואו שבמזרח סין. היואן הדיגיטלי של סין הוא פרויקט המטבע הדיגיטלי של בנק מרכזי (CBDC) המתקדם ביותר כיום בעולם. סין יזמה את הפרויקט כמענה לאיומים על מעמד המטבע שלה מצד מטבעות קריפטו כמו ביטקוין או מיזמים אחרים של מטבעות דיגיטליים, כמו דיאם (לשעבר ליברה) של פייסבוק.

במסגרת התוכנית הניסיונית שנערכת בעיר סוג'ואו, הממשלה המקומית והבנק המרכזי של סין (PBOC) ינפיקו 200 "מעטפות אדומות" עם יואן דיגיטלי ל-100 אלף אזרחים שייבחרו בהגרלה. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, זוהי ההגרלה השנייה מסוגה בסין, אחרי שהבנק המרכזי כבר הנפיק 10 מיליון יואן דיגיטלי ל-50 אלף אזרחים שנבחרו באופן רנדומלי בעיר שנזן שבדרום סין.

נגיד הבנק המרכזי של סין, יי גאנג (Yi Gang), אמר בחודש שעבר כי עד כה כבר הוצאו יותר מ-2 מיליארד יואן באמצעות שימוש במטבע הדיגיטלי הסיני, ב-4 מיליון עסקאות נפרדות.