ניצח בנקודות: גמר "הזמר במסכה" ניצח את תוכנית הפתיחה של "האח הגדול"

גמר "הזמר במסכה" בקשת 12 השיג אמש 24.1% רייטינג, לעומת 20.3% להשקת העונה החדשה של "האח הגדול" ברשת 13 • למרות ש"הזמר במסכה" השיגה נתון גבוה יותר, מדובר בהצלחה לא מבוטלת לרשת, שהשיגה נתון פתיחה יפה לתוכנית ההשקה

"הזמר במסכה" / צילום: ערן לוי
"הזמר במסכה" / צילום: ערן לוי

הקרב בין קשת לרשת הוכרע אמש בנקודות לטובת קשת: הרייטינג של גמר התוכנית "הזמר במסכה" בקשת 12 עמד אמש (שבת) על 24.1%, לעומת 20.3% להשקת העונה החדשה של "האח הגדול" ברשת 13. מספר הצופים בגמר "הזמר" עמד על 754, אלף לעומת 593 אלף שצפו בהשקת "האח". כצפוי, רגע השיא של "הזמר במסכה" הייתה חשיפת זהותו של "התרנגול" - אז נרשם רייטינג של 31.3%. 

העובדה שבקשת וברשת בחרו להציב זו מול זו תוכניות שנחשבות לקטרי רייטינג, יצרה צפייה מצרפית גבוהה במיוחד של 44.4% - נתון שפרט לימי בחירות נדיר לראות בטלוויזיה המסחרית.

עבור רשת מדובר בבשורות טובות במיוחד: בערוץ מתכננים לשדר את "האח הגדול" ארבע פעמים בשבוע, וישנה משמעות מכרעת לחשיפה של הקהל לתוכניות הראשונות. נתון של 20.3% לתוכנית הראשונה מניח בסיס טוב יחסית לרייטינג גבוה גם בתוכניות הבאות. ברשת מקווים שההצלחה היחסית תחזיר את החברה למקומות הראשונים בטבלת הרייטינג השבועית, בדגש על שעות הפריים-טיים - דבר שרשת מתקשה לעשות מאז שהסתיימה העונה האחרונה של "הישרדות". 

חשוב לציין כי גם הנתונים שרשמה קשת לתוכנית הגמר של "הזמר במסכה" הם מרשימים, אולם התוכנית ממילא רשמה לאורך כל העונה נתוני רייטינג פנומנליים שמזכירים את נתוני ערוץ 2 המיתולוגי. נציין גם כי ברשת נמנעו אתמול מלשדר ברייקים רגילים של פרסומות ובחרו לשדר 10 ברייקים של פרסומת אחת בלבד, זאת לעומת 23 דקות פרסום ששודרו בקשת.

המלחמה על אורך ברייק הפרסומות

מאחורי הקלעים התחוללה לא מעט דרמה על שידור הפרסומות - זאת לאחר שקשת הודיעה למפרסמים ולחברות המדיה כי בתוכנית הגמר של "הזמר במסכה" ישודרו רק "ברייקים של זהב" במחיר של כ-220 אלף שקל לפרסומת. קשת חזרה בה מאוחר יותר בלחץ המפרסמים, והסכימה לשדר ברייקים קצרים.

רשת, לעומת זאת, נשארה נאמנה להחלטה המקורית שלה ושידרה כאמור במהלך פרק ההשקה רק 10 ברייקים של פרסומת אחת, כל פרסומת בעלות של 160 אלף שקל.

כפי שנחשף בגלובס, ביום חמישי האחרון נקטה רשת 13 צעד שהצליח להפתיע את כל השוק, כשהודיעה לחברות המדיה שכי בעת שידור תוכנית ההשקה של "האח הגדול", לא ישודרו מקבצי פרסומות. המהלך נעשה כדי לא להסתכן בבריחת צופים למתחרה בקשת 12, מבלי לשלם מחיר כלכלי.

נזכיר כי בעבר, כשבערוצים ביקשו למנוע "בריחת עיניים" למתחרים, הם פשוט שידרו את התוכנית בלי פרסומות. בקשת הופתעו מהמהלך עליו הודיעה רשת כמעט ברגע האחרון, אבל לאחר שעות ספורות הודיעו לחברות המדיה כי גם קשת משנה את מתווה הברייקים.

אלא שבשני הערוצים לא חזו כנראה את הזעם שיחושו המפרסמים בגלל המהלך. מדובר בתקופה של ביקושים גבוהים בטלוויזיה, וחברות המדיה דיווחו כי על הפריים-טיים של ערב שבת יש ביקוש של 80-100 פרסומות, כך שגם עם ברייקים רגילים לא ניתן היה לתת מענה לכולם, והצעד של קשת ורשת עמד לצמצם את הזמן "הרגיל" באופן דרמטי.

נראה כי בקשת החליטו שמערכת היחסים שלהם עם המפרסמים חשובה יותר, ולמרות החשש מהמקום שתתפוס בהמשך התוכנית "האח הגדול", החליטו לחזור בהם ולאפשר יותר פרסום - אם כי לבסוף הם החליטו לשמור על ברייקים קצרים של שלוש פרסומות בשילוב עם ברייקים של זהב.

חשוב לזכור כי בקשת בחרו לנקוט מהלך לא שגרתי. כדי לחבל בהשקת העונה החדשה של "האח הגדול", הם בחרו לשדר ממול את גמר "הזמר במסכה". נראה כי בקשת חוששים משידור חוזר של הצלחת העונה הקודמת של "הישרדות", כאשר בזכות פיצול הפרקים ושידורם על פני ארבעה ימים בשבוע, רשת רשמה נתוניי צפייה יוצאי דופן. ככל הידוע, גם "האח הגדול" צפוי להיות משודר ארבע פעמים בשבוע, ולכן הוחלט בקשת לנסות לעשות להשקה סיכול ממוקד.