יוחננוף רכשה מגרשים בפארק תעשייה אופקים ב-20 מיליון שקל

רשת הסופרמרקטים זכתה בשניים מארבעת המגרשים שהוצעו למכירה במכרז של רשות מקרקעי ישראל • מחירי הזכייה גבוהים באופן משמעותי מממוצע ההצעות במכרזים

סניף של רשת יוחננוף / צילום: איל יצהר
סניף של רשת יוחננוף / צילום: איל יצהר

רשת הסופרמרקטים יוחננוף זכתה בשניים מתוך ארבעת המגרשים שהוצעו למכירה באזור התעשייה אופקים (פארק שקד). הרשת תשלם עבורם כ-20 מיליון שקל. כ-16 מיליון שקל עבור המגרשים, והיתר עבור הוצאות הפיתוח. מדובר במגרשים בייעוד של תעשייה ומסחר.

במכרז למגרש הגדול ביותר ששטחו 6.8 דונם, זכתה הצעת החברה שעמדה על 8.21 מיליון שקל (לא כולל פיתוח). למכרז הוגשו ארבע הצעות, כאשר ממוצע ההצעות עמד על 3.07 מיליון שקל. אם לא לוקחים בחשבון את הצעתה של יוחננוף, מממוצע ההצעות עמד על 1.35 מיליון שקל בלבד.

במכרז השני שבו זכתה הרשת, לקרקע בשטח 6.6 דונם, היא תשלם 7.96 מיליון שקל. לקרקע זו הוגשו 3 הצעות, כאשר גם במקרה הזה ממוצע ההצעות היה נמוך בהרבה מסכום הזכייה ועמד על 2.85 מיליון שקל.

בשני מכרזים אחרים לקרקעות במתחם זכו שתי חברות נוספות. למגרש בשטח 5 דונם זכתה חברת האחים אוזן שתשלם 3.8 מיליון שקל עבור הקרקע ועבור הוצאות הפיתוח יחדיו. למגרש זה הוגשו 4 הצעות. למגרש האחרון בשטח 4.1 דונם הוגשו 3 הצעות והזוכות בו הן שותפות החברות יגאל קרני בע"מ ומגידו י.ק. יזום בע"מ. אלה ישלמו עבור הקרקע 2.52 מיליון שקל (קרקע והוצאות פיתוח). למגרש זה הוגשו שלוש הצעות.

מרשת יוחננוף נמסר: "מהלך רכישת השטח באופקים הוא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות והצמיחה של יוחננוף. החברה נערכת להקמת סניף חדש באופקים המשתרע על 13 דונם. אנו שמחים לבשר לתושבי אופקים והסביבה על הכניסה שלנו לעיר, וכי בקרוב הם יחלו ליהנות מחוויית קנייה איכותית עם מחירים תחרותיים".